نداشتن منابع مالی و توقف خرید تضمینی شیر از سوی تعاون روستایی

نداشتن منابع مالی و توقف خرید تضمینی شیر از سوی تعاون روستایی
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به ضرر و زیان ۷۰ میلیارد تومانی سازمان تعاون روستایی در رابطه با اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام گفت: این سازمان به دلیل نداشتن منابع مالی اقدام به متوقف کردن این طرح کرد.
علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد متوقف شدن خرید تضمینی (حمایتی) شیرخام، گفت: سازمان تعاون روستایی به دلیل نداشتن منابع برای ادامه اجرای طرح خرید تضمینی (حمایتی) شیرخام اقدام به متوقف نمودن این طرح کرده است.
وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی بابت خرید حمایتی شیر از تولیدکنندگان شیرخام 70 میلیارد تومان ضرر کرده است، افزود: برای ادامه این طرح منابع و نقدینگی مورد نیاز است و از آنجا که منابع آن تأمین نشده و بابت خرید تضمینی (حمایتی) شیر‌خام هم این سازمان دچار ضرر و زیان شده است، بنابراین تعاون روستایی اقدام به متوقف کردن این طرح کرده و بخشنامه‌ای را در رابطه با توقف این طرح به استان‌هایی که خرید تضمینی شیر در آن‌جا انجام می‌شد، ارسال کرده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا از سوی وزیر جهاد کشاورزی در مورد توقف طرح خرید تضمینی (حمایتی) شیرخام بخشنامه‌ای صادر شده است، گفت: خیر، هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر توقف و یا ادامه طرح خرید تضمینی (حمایتی) شیرخام از وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است.
براساس این گزارش خرید تضمینی (حمایتی) شیرخام از دامداران در راستای حمایت از تولید‌کنندگان از سال گذشته به اجرا در آمد.
این گزارش می‌افزاید: براساس مصوبه تیرماه 93 دولت قیمت خرید هر کیلو‌گرم شیرخام را 1440 تومان  ابلاغ کرده است که این مصوبه با ممانعت صنایع لبنی نسبت به اجرا هنوز عملیاتی نشده است.
در حال حاضر هر کیلوگرم شیر خام بطور متوسط با قیمت 1200 تومان توسط صنایع از تولید‌کنندگان خریداری می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com