میانگین مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ در خوزستان ‪ ۴۸‬درصد افزایش یافت

میانگین مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ در خوزستان ‪ ۴۸‬درصد افزایش یافت

استانی - رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میانگین مصرف سرانه گوشت مرغ و تخم مرغ در این استان پارسال نسبت به سال ‪ ،۷۰‬حدود ‪ ۴۸‬درصد افزایش یافت.
"سید مجید موسوی" شنبه در گفت و گو با ایرنا مصرف سرانه گوشت مرغ و تخم مرغ خوزستان در سال ‪ ۷۰‬را به ترتیب هفت و نیم و شش کیلوگرم اعلام کرد و گفت:این رقم در پارسال به ‪ ۱۸/۰۶‬و ‪ ۱۰/۵۳‬کیلوگرم رسیده است.
وی گفت: مصرف سرانه کشور مرغ و تخم مرغ به ترتیب ‪ ۱۹/۳‬و ‪ ۹/۱۹‬کیلوگرم است.
وی دلیل اصلی این افزایش مصرف سرانه گوشت مرغ و تخم مرغ را راه‌اندازی واحدهای جدید مرغداری در خوزستان عنوان کرد و افزود: با این حال بخش قابل توجهی از نیاز گوشت مرغ و تخم مرغ استان از خارج استان تامین می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیاز خوزستان به گوشت تخم مرغ را سالانه ‪ ۷۷‬هزار و ‪ ۲۰۶‬تن اعلام کرد و گفت: حدود ‪ ۳۳‬هزار و ‪ ۶۰۶‬تن از نیاز استان در این زمینه از خارج استان تامین می‌شود.
موسوی افزود: حدود ‪ ۳۹‬هزار و ‪ ۸۵۹‬تن تخم مرغ مورد نیاز خوزستان نیز از خارج از این استان تامین می‌شود.
وی گفت: جایگاه خوزستان از لحاظ تولید دام و طیور پنجم است که معادل ‪ ۷/۸‬درصد از کل تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارداشت: مصرف سرانه دام و طیور خوزستان ‪ ۵۳۱‬هزار تن است که از این لحاظ رتبه پنجم کشور را داریم.
موسوی جایگاه خوزستان در تولید گوشت مرغ در کشور را ششم اعلام کرد و افزود: این استان از نظر تولید تخم مرغ نیز جایگاه ‪ ۲۵‬کشور را دارد.
وی تولید گوشت مرغ خوزستان را سالانه ‪ ۴۲‬هزار تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت موجود استان در این زمینه ‪ ۷۱‬هزار تن می‌باشد که استفاده لازم و مناسب از این ظرفیت صورت نگرفته است.
هم اکنون ‪ ۶۵۴‬مرغداری گوشتی، سه واحد مرغ تخمگذار و یک واحد مرغ مادر گوشتی در استان خوزستان فعال هستند

 
کلمات کلیدی استانی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com