مرغوب‌ترین گوشت قرمز صادراتی در استان کرمانشاه تولید می‌شود

مرغوب‌ترین گوشت قرمز صادراتی در استان کرمانشاه تولید می‌شود
مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه استان گفت: استان کرمانشاه با داشتن شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی بهترین و مرغوب‌ترین گوشت قرمز را در کشور تولید می‌کند.
حسن احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 95درصد مایحتاج نهاده دامی سویا از طریق واردات تأمین می‌شود و سالانه 1 تا 3 میلیون تن واردات  ذرت و جو که نهاده‌های دامی را تشکیل می دهند نیز از طریق واردات تامین می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته 240هزار تن سویا، جو و ذرت در انبارهای استان کرمانشاه ذخیره شده افزود: با توجه به مساله تحریم و نیاز استان به نهاده‌های دامی سال گذشته ذخیره نهاده‌های دامی در استان انجام شد.
احمدی با بیان اینکه 10درصد مواد غذایی استان کرمانشاه در داخل استان تولید می‌شود افزود: مصرف متوسط گوشت مرغ در استان به صورت روزانه 75تن بوده و در حال حاضر 3میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نیاز استان و سایر استان‌های همجوار را تامین می‌کند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در زمینه تولید گوشت قرمز از استان‌های شاخص در کشور است گفت: صادرات دام سبک نه تنها لطمه‌ای به تولید گوشت در استان نمی‌زند بلکه زمینه اشتغال و افزایش رغبت به تولید بیشتر را فراهم می‌کند.
احمدی با انتقاد از توزیع ناعادلانه تخم‌مرغ در استان کرمانشاه خواستار نظارت بیشتر سازمان صنعت معدن و تجارت پیرامون جزئی فروشی تخم‌مرغ شد و افزود: استان کرمانشاه در زمینه تولید گوشت مرغ فعال عمل کرده است اما در مورد تولید تخم‌مرغ عملکرد مطلوبی  نداشته است و در این رابطه 12واحد تولید تخم مرغ در استان فعال است در حالی که در برخی استان‌ها بیش از 800واحد تولید تخم مرغ فعالیت می‌کنند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه تنظیم بازار نهاده‌های دامی از قبیل ذرت، جو و سویا و تنظیم بازار پروتئین را دو وظیفه اصلی اداره پشتیبانی امور دام عنوان کرد و گفت: بهترین پروتئین کشور در استان کرمانشاه تولید می‌شود و این استان با داشت آب و هوایی مطلوب بهترین و مرغوب‌ترین گوشت قرمز را در کشور تولید می‌کند.
احمدی با بیان اینکه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغ‌های تولید شده باید 10 روز قبل از کشتار متوقف شود خواستار نظارت بیشتر بر مصرف داروهای مرغ‌های تولیدی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com