مرغ تولیدی ایلام به عراق صادر می شود

مرغ تولیدی ایلام به عراق صادر می شود
ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از فراهم شدن زمینه صادرات مرغ استان به کشور عراق خبر داد.
به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت ایلام، 'جمیل شوهانی' اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل توجه تولید مرغ و بروز مشکل فروش برای تولید کنندگان استان، بر اساس تاکید استاندار و با محوریت این سازمان از طریق رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق مقدمات صادرات مرغ تولیدی استان به عراق فراهم شد.
وی ادامه داد: هیات عراقی پس از بازدید از مراکز تولیدی، کشتارگاه ها، واحدهای بسته بندی و سردخانه های استان علاقه مندی خود را برای خرید مرغ تولید استان به صورت منجمد و زنده اعلام کرد.
وی افزود: ایلام به عنوان یکی از مراکز مهم و عمده تولید کننده مرغ در کشور نقش اساسی در تامین نیاز بازار استان و بازار استان های همجوار دارد.
شوهانی گفت: بر اساس آمارهای موجود تنها یک سوم از تولیدات مرغداری های استان در بازار داخلی مصرف و مابقی که مازاد است به سایر استان های همجوار صادر می شود.
وی اظهار کرد: مناسب ترین راه برای تشویق تولیدکنندگان و همچنین رونق اقتصادی فعالان این بخش، تلاش در جهت باز کردن جای پا در بازارهای برون مرزی و بسترسازی برای صادرات این محصول به خارج از کشور است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به وضعیت عرضه و تقاضای مرغ در سال های گذشته استان ایلام گفت: در گذشته تامین مرغ مورد نیاز بازار داخل با مشکلاتی مواجه بوده و چاره کار تنها در واردات دیده می شود.
شوهانی افزود: در یک سال گذشته و بر اساس فرآیند جدید و برنامه ها و تصمیمات اتخاذ شده نه تنها برای تامین تقاضای داخل به هر میزان مشکلی وجود ندارد بلکه هم اکنون تولید مازاد بر مصرف بوده و همین امر باعث شد تا کشور ما به عنوان وارد کننده اصلی مرغ به صادر کننده این کالا تبدیل شود.
وی این اتفاق بزرگ را گام بزرگی در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: برنامه جدی دولت یازدهم در راستای حمایت درست و منطقی از تولید داخلی متمرکز شده است.
به گزارش ایرنا بر اساس آمار موجود اکنون سالانه حدود 50 هزار تن مرغ از 760 مرغداری فعال در استان تولید می شود که تنها یک سوم آن به مصرف مردم ایلام می رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com