مرغ ها در گرانی کرمانشاه منجمد شدند

مرغ ها در گرانی کرمانشاه منجمد شدند
گرانی یکباره برخی کالاها مثل گوجه و نان در ماه های گذشته و این روزاها پرواز مرغ بر نمودار افزایش قیمت در کرمانشاه در حالی است که بر اساس آمار بانک مرکزی دخل مردم کرمانشاه به خرجشان نمی رسد.
بالارفتن قیمت گوشت مرغ در استان کرمانشاه و شکستن رکورد هر کیلو ۸ هزار تومن موضوعی است که افزایش سراسری قیمت مرغ را هم تا حدودی رو سپید کرده است.
استان کرمانشاه به عنوان بیکارترین استان ایران بر اساس آخرین آمارهای سازمان آمار ایران به جای مورد توجه قرار گرفتن از سوی مسئولین کشوری و البته چانه زنی ها و تلاش مسئولین استانی همواره جزو یکی از گران ترین شهر های ایران بوده است.
کرمانشاه در پایان پاییز سال ۹۳ با آمار بیکاری بیش از ۱۵.۴ درصد بیکارترین استان ایران لقب گرفت و به احتمال بسیار بالا و طبق پیش بینی کارشناسان در پایان زمستان ۹۳ نیز جزو سه استان برتر در بیکاری خواهد بود.
همچنین بر اساس آمار و طبق جدول هزینه و درآمدی که توسط بانک مرکزی منتشر شده است دخل مردم استان کرمانشاه در سال ۹۲ به خرجشان نمی رسد.
بر مینای آخرین آمار بانک مرکزی در پایان سال ۹۲ میانگین درآمد ناخالص سالانه یک خانوار شهری در کرمانشاه در  ۱۹.۵ میلیون تومان است در حالی که خرج و هزینه ناخالص سالانه یک خانوار از ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم فراتر رفته است.
با این شرایط بیکاری و گرانی هزینه در کرمانشاه تمهیداتی که برای کنترل قیمت ها و توجه به مردم استان باید در دستور کار باشد می بایست از شاخص های ویژه ای نسبت به سایر استانهای کشور برخوردار شود اما جالب است که نه تنها در گرانی های موجی و فصلی بلکه حتی در اجرای ابلاغ های سراسری برای افزایش قیمت ها مثل آزاد پز شدن ۲۰ درصد از نانوایی ها کرمانشاه پیشتاز است.
توزیع مرغ کیلویی ۵۸ هزار ریالی از اواخر بهمن ماه و تداوم افزای قیمت در بازار
این اوجگیری قیمت ها اینبار در کرمانشاه با بالهای سپید مرغ رقم خورده است و هرکیلو از آن را در بازار کرمانشاه باید با مبلغی حدود ۸ هزار تومان خریداری کنید.
این در حالی است که مسئولین استان در روزهای گذشته عرضه و توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۵۸ هزار ریال را مقدمه ای برای کاهش قیمت مرغ عنوان کرده بودند.
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در روزهای گذشته در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در سردخانه‌ های استان موجود بوده که قیمت هر کیلو از این مرغ منجمد ۵۸ هزار ریال برای مصرف کننده‌ تعیین شده است.
وی افزود: با توجه به افزایش قیمت کاذب مرغ در کشور و به تبع آن در استان، در کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شده که نسبت به عرضه گوشت مرغ منجمد در سطح شهر و شهرستان‌ های استان اقدام شود.
منصوری تصریح کرد: قطعاً این روند و تصمیم تا زمانی که قیمت مرغ متعادل شده و به رقم مناسب برسد ادامه داشته و محدودیتی برای عرضه مرغ در سطح بازار وجود ندارد.
این سخنان در حالی است که مرغ منجمد در حال حاضر به راحتی با قیمت ۵۸ هزار ریال در دسترس نیست و البته با استقبال مشتریان برای خرید نیز مواجه نمی شود. اقبال مردم به مرغ های با گوشت تازه باعث شده است که همچنان قیمت مرغ در مرز ۸ هزار تومان باقی بماند.
در عین تقاضای اندک برای مرغ منجمد بازهم توزیع کافی نیست
یکی از فروشندگان کرمانشاهی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: کیفیت مرغ های منجمد از نظر طعم و خوش خوراکی در اندازه مطلوب نیست و به همین دلیل با استقبال مردم مواجه نمی شود.
میرزا محمد جلیلی که فروشگاه مرغ و ماهی در محله پردیس کرمانشاه دارد افزود:مشتریان بعد از شنیدن نام مرغ منجمد واکنش مناسبی ندارند و معدود افرادی حاضر به خریداری آن می شوند.
وی ادامه داد: با وجود همین فروش اندک هم باز مرغ منجمد به اندازه تقاضا در بازار موجود نیست.
در حالی که شواهد حاکی از ثبات قیمت مرغ در همان محدوده افزایش یافته در روزهای گذشته است اما مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه معتقد است که روند توزیع گوشت مرغ منجمد حدود ۵۰۰ تومان قیمت را کاهش داده و در روزهای آینده هم تا هزار تومان این کاهش ادامه دارد.
قیمت مرغ رو به کاهش است
حسن احمدی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: کرمانشاه با داشتن ۸ کشتارگاه فعال که هم اکنون با نهایت ظرفیت در حال کار هستند نگرانی برای کاهش قیمت مرغ ندارد.
وی افزود: توزیع گوشت مرغ منجمد نیز به صورت مداورم در مراکز توزیع ادامه دارد و همین موضوع باعث شده تا قیمت مرغ از ۸ هزار تومان به ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برسد و با این روند در روزهای آینده قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی و در ایام عید قیمت ۶ هزار تومانی را پیش بینی می کنیم.
به گزارش مهر، قیمت مرغهمچنان در بازار کرمانشاه بالاست و سرمای مرغ های منجمد نیز از داغی قیمت ها کم نکرده است.

 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۳/۱۲/۱۰

    ‏ ‏یک‏ ‏سال‏ ‏که‏ ‏مرغ‏ ‏ارزان‏ ‏بود‏ ‏و‏ ‏مردم‏ ‏مرغ‏ ‏رایگان‏ ‏بر‏ ‏سفره‏ ‏خود‏ ‏میخوردند‏ ‏حالا‏ ‏که‏ ‏قیمت‏ ‏مرغ‏ ‏واقعی‏ ‏شده‏ ‏دادو‏ ‏بیداد‏ ‏مردم‏ ‏ومسئولین‏ ‏در‏ ‏امده‏ ‏گوشت‏ ‏قرمز‏ ‏و‏ ‏گوشت‏ ‏ماهی‏ ‏کیلویی‏ ‏۳۰۰۰۰‏ ‏تومان‏ ‏شده‏ ‏ولی‏ ‏مرغ‏ ‏کیلویی‏ ‏۸۰۰۰‏ ‏تومان‏ ‏هنوزم‏ ‏گوشت‏ ‏مرغ‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏همه‏ ‏گرانی‏ ‏ارزانترین‏ ‏گوشت‏ ‏میباشد‏ ‏

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com