مردم دیگر توان خرید لبنیات گران را ندارند

مردم دیگر توان خرید لبنیات گران را ندارند
دبیر انجمن صنایع لبنی کشور گفت: ما توان فروش فراورده‌‌های لبنی را با قیمت‌های بالاتر از میزان کنونی نداریم، چرا که مردم توان خرید ندارند.
رضا باکری در گفتگو با مهر با بیان اینکه تاکنون هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی قیمت فراورده‌های لبنی به دست ما نرسیده است، اظهارداشت: فعلا تمام مباحث مطرح شده در حد حرف است و چیزی روی کاغذ وجود ندارد.
وی تصریح کرد: همانطور که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم، ما توان فروختن فراورده‌های لبنی را با قیمت‌های بالاتر از نرخ‌های کنونی نداریم.
باکری در پاسخ به این پرسش که برای حل مشکلات فعلی،  پیشنهاد صنایع این است که دولت به دامداران یارانه بدهد؟ گفت: بله، چرا که طبق قانون مابه‌التفاوت قیمت دستوری و قیمت تعادلی در بازار باید توسط دولت پرداخت شود.
وی در پایان تاکید کرد: وقتی مردم پولی برای خرید ندارند، چگونه ما می‌توانیم آنان را مجبور به خرید کالای خود کنیم؟
در همین زمینه محمد فربد ‌‌عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه اگر قرار باشد قیمت لبنیات افزایش پیدا کند در ماه مبارک رمضان این اتفاق رخ نخواهد داد، به مهر گفت: زمانی‌ که تقاضا و کشش در بازار وجود داشته باشد، بازار افزایش نرخ را هضم می‌کند اما در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است و قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته است.
البته محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت چند روز قبل گفته بود: هم اکنون در ستاد تنظیم بازار پیشنهادی مطرح است که سه قلم محصول لبنی شامل شیر، پنیر و لبنیات بتواند افزایش ۱۰ درصدی قیمت را تجربه کند، چرا که دولت نمی‌تواند به تولید یارانه بدهد، ضمن اینکه بقیه محصولات لبنی با قیمت آزاد هم اکنون در بازار عرضه می‌شوند و دولت دخالتی در قیمت‌گذاری آن ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com