مقصر اصلی کاهش قیمت مرغ خود تولیدکنندگان و مرغداران هستند!

مقصر اصلی کاهش قیمت مرغ خود تولیدکنندگان و مرغداران هستند!
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان با توجه به اینکه مقصر اصلی کاهش قیمت مرغ خود تولیدکنندگان و مرغداران هستند، گفت: علت کاهش قیمت مرغ تولید بیش از نیاز بازار توسط مرغداران است که در واقع بخاطر رعایت نکردن فاصله‌های زمانی قانونی میان جوجه ریزی‌ها است.
مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با اشاره به تجمع برخی مرغداران جلوی ساختمان ریاست جمهوری، اظهار داشت: حدود 11 ماه است که قیمت پایین مرغ شکایات مرغداران را به دنبال داشته است تا اینکه در هفته گذشته مرغداران باهماهنگی هم تصمیم به تجمعی برای اعلام اعتراضشان جلوی ساختمان ریاست جمهوری گرفتند.
وی با بیان اینکه بعید می‌دانم اینطور اعتراضات نتیجه‌ای را به دنبال داشته باشد افزود: به نظر من در رابطه با این موضوع دولت زیاد مقصر نیست که اعتراضات جلوی ساختمان ریاست جمهوری بتواند نتیجه بخش باشد.

تولید بیش از تقاضا قیمت مرغ را کاهش داد
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان با توجه به اینکه مقصر اصلی کاهش قیمت مرغ خود تولید کنندگان و مرغداران هستند، بیان کرد: علت کاهش قیمت مرغ تولید بیش از نیاز بازار توسط مرغداران است که در واقع بخاطر رعایت نکردن فاصله‌های زمانی قانونی میان جوجه ریزی‌ها است.
یوسف‌خانی با بیان اینکه البته دولت می‌تواند کمک حال بهبود وضعیت بازار مرغ باشد، عنوان کرد: با وجودی که اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار در بازار مرغ خود تولیدکنندگان و مرغداران در بازار هستند، اما با این حال دولت می تواند برای کمک به وضع فعلی بازار به وزات جهادکشاوزی دستور دهد تا با هماهنگی یکدیگر وضعیت تولید مرغ در بازار را ساماندهی کننند.
وی با اشاره به اینکه تنها راهکار بهبود وضعیت بازار مرغ کاهش میزان تولیدات فعلی است، اظهار کرد: مرغداران خود باید میزان تولیداتشان را کاهش دهند تا ترازوی عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی پیدا کند از طرف دیگر وزارت کشاورزی هم نباید بلافاصله پس از خالی شدن سوله‌های مرغداری به آنها مجوز جوجه‌ریزی بدهد و حداقل یک ماه فاصله زمانی میان آن‌ها وجود داشته باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با اعلام اینکه طی چند شب گذشته بخاطر جو روانی حاصل از تجمع مرغداران قیمت‌ها کمی روند افزایشی بخود گرفته‌اند، بیان کرد: قیمت مرغ زنده که تولید کننده برای کشتار به کشتارگاه‌ها می فرستد تا 2 شب گذشته 3400 تومان بود اما طی دوشب گذشته بخاطر جو روانی حاصل از تجمع ایجاد شده تا 3700 تومان افزایش داشت که تا الان هم همین قیمت باقی مانده است.
وی در پایان با اشاره به قیمت 5800 تومانی مرغ برای مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: اگر وضعیت به همین صورت باقی بماند باز قیمت مرغ روند نزولی خود را طی خواهد کرد چرا که تا زمانی که وضعیت عرضه و تقاضا در بازار به همین صورت باقی بماند قیمت‌ها نیز همین شررایط را دارا خواهند بود
 
کلمات کلیدی علت کاهش قیمت مرغ
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۲/۱۴

    من فك ميكنم شما هيچي از اين صنعت حاليتون نيست حتي نميدونين كه بيشتر از ٢ سال هست كه فاصله هر جوجه ريزي ٩٠ روز شده. در ثاني عامل كاهش قيمت تفكرات غلط تو و دوستان بيسوادت كه تو ميدان بهمن نشستن يا مسئول يه قسمت از پشتيباني جهاد شدن هست نه افزايش توليد.افزايش توليد راه حل داره
    ص ا د ر ا ا ا ت
    اما تزريق مرغ منجمد توسط پشتيباني به بازار راه حلش چيه توي بيسواد جوابش رو بايد بدي!!

    پاسخ...
  •  

    حمید طیموری گفت : ۹۵/۰۲/۱۴

    جناب آقای یوسف خانی؛ فکر نمیکنم شما مرغدار باشید که اینگونه اظهار نظر میکنید!! احتمالا شما مرغ را فقط در زیر پلو و یا در ویترین مرغ فروشی ها دیده اید!! شما از فاصله انداختن بین جوجه ریزیها به عنوان راه حل مشکل مرغدارها سخن میگویید! نکند منظورتان این است که مرغداران باید یک یا دوبار در سال جوجه ریزی کنند!! پس جواب خواب سرمایه و هزینه های کمر شکن کارگر و بیمه و غیره و شکم گرسنه زن و بچه ما را چه کسی باید بدهد؟!! همه دنیا از بهره وری بیشتر از سرمایه و امکانات، سخن میگویند اما شما از وقفه انداختن ..

    پاسخ...
  •  

    ابراهيمى گفت : ۹۵/۰۲/۱۵

    اخه يكى نيست به اين يوسف خانى بگه تو از توليد چى ميدونى ميگى دولت مقصر نيست دولتى كه وزيرش يه مازاد توليد رو نميتونه از كشور خارج كنه به چه درد ميخوره تمام دنيا ارزو دارن توليدشون به جايى برسه كه صادر كنن ولى كشور ما مازاد داريم دنبال اين هستيم كه چه خاكى تو سرمون كنيم يكى نيست به اين وزيرو زير دستياش بگه كه پس شما چكارايد اگه نميتونيد بريد كنار يكى ديگه بياد به مشكلاتمون برسه

    پاسخ...
  •  

    ابراهيمى گفت : ۹۵/۰۲/۱۵

    به نظر شما سالى سه يا چهار بار جوجه ريزى زياده اخه شما چه ميدونى توليد چيه اين فاصله بين جوجه ريزى رو كارگرمون رو مرخص كنيم بگيم برو هر موقع كار داشتيم خبرت ميكنيم. اخه اش مالى دولتم حدى داره

    پاسخ...
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۵/۰۲/۱۵

    درست گفتی اما کو گوش شنوا مقصر خود ما هستیم به طمع سود زیاد بیش از ظرفیت مرغداری جوجه میریزیم عرق کارگر خشک نشده دو باره جوجه می ریزیم

    پاسخ...
  •  

    كارشناس ارشد تغذيه طيور و سرپرست فارم گفت : ۹۵/۰۲/۱۵

    آقاي يوسف خاني انگار نفستون جاي گرم در ميادا!؟ اولا مشكل افت قيمت را گردن توليد مازاد نياندازيد. من قبول دارم عرضه و تقاضا رابطه عكس دارند ولي آيا با 4 دوره جوجه ريزي در سال و اين هزينه ها آيا توجيه اقتصادي خواهد داشت؟مقصر اصلي شركت پشتيباني هست كه ميخواد مردم مرغ را كيلويي 5000 هزارتومان بخورند و دلال بازي كند.شما كه از جنس مرغداريد چرا اين حرف را ميزنيد. صادركنيد.بي كفايتي مسولين را گردن مرغدار نياندازيد هيچ مرغداري بيشتر از 6 دوره نمي تواند جوجه ريزي كند تازه اونم با شرايط آب و هواي خوب.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    توليد كننده گفت : ۹۵/۰۲/۱۵

    موقع سرمايه گذاري توي اين بخش بايد بررسي مي كرديم كه ايا بازار كشش اين حجم سرمايه گزاري و توليد رو داره يا نه؟اگه هر كسي ضرر كرد بخواد تو هر شغلي دولت مسيول بدون خنده دار ميشه، كجاي دنيا اينطوريه

    پاسخ...
  •  

    فاطمه حسنی گفت : ۹۵/۰۲/۱۶

    سلام یه مورددیگه اینه که از کارشناسان کشاورزی درمرغدازیهااستفاده نمیشه وتولیدمدیریت نمیشه تاعوامل خطروهزینه هاکاهش پیداکنه

    پاسخ...
  •  

    مرغدار مازندران گفت : ۹۵/۰۲/۱۶

    صادر کردن بی رویه مجوز های مرغداری و عدم صادرات به خاطر هزینه تولید بالا مارو به این روز انداخته . پس آقای دولت شما کاملا مقصر هستید .

    پاسخ...
  •  

    حسین ایزدیار گفت : ۹۵/۰۲/۱۶

    با سلام جناب آقای یوسف خانی اینگونه اظهار نظر شما نشاندهنده ضعف اطلا عات شما
    نسبت به صنف و صنعت طیور گوشتی میباشد و چنانچه قصد کمک به تولید کنندگان مرغ گوشتی را دارید وبا توجه به اینک مازد تولید کشور در حدود 5 در صد میباشد چنانچه وزن کشتار مرغها را از 3 کیلو به 2.5کاهش دهید نه تنها مازاد خواهیم داشت بلکه میتوانیم واحدهایی که غیر فعال میباشند به چرخه تولید وارد نماییم

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    رضا(ارشد تغذیه طیور و سرپرست فارم) گفت : ۹۵/۰۲/۱۷

    سرکارخانم مهندس حسنی فعلا بحث بحث رفع خطرهای احتمالی نیست قطعا کارشناسان باتجربه و با انگیزه میتوانند برای فارم ها مفید باشند ولی من دوره قبل در یکی از فارم های 200 هزارقطعه ای یکی از شرکت های زنجیره ای(Integration) بزرگ و بنام تولید گوشت ضریب تبدیل 1.76 با شاخص 312 گرفتم تازه با سن کشتار47 روز و درصد تلفات 7% بازم شرکت متضرر شدولی بحث بحث عملکرد نیست قیمت پایین است.فروش یک کیلو مرغ ازهزینه تمام شده یک کیلومرغ پایین تر است.این یعنی ضرر

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    رضا(ارشد تغذیه طیور و سرپرست فارم) گفت : ۹۵/۰۲/۱۷

    تولید کننده عزیز من سالهای 87-90طرح توجیهی مرغداری مینوشتم.شما که تولید کننده هستید بهترمی دونید که سالهای قبل تولید توجیه اقتصادی داشت.شرکت های زنجیره ای بزرگی چون مزرعه،پیگیر و .. قطعا توی 2 تا 3 سال بوجود نیامده اند و سرمایه گذاری آنهابالا و مال 20-30سال قبله.مثلاپیگیربطورمستقیم وغیرمستقیم حداقل 1000 نفرپرسنل دارد.قیمت مرغ بادخالت دولت درمناسبت هایی که تقاضابالاست پایین نگه داشته می شودوزمانی که مرغداربایدسودکندقیمت پایین است.مرغدارحاضراست دو دوره ضرر کند ولی حداقل یک دوره سود کند.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    رشیدی گفت : ۹۵/۰۲/۱۷

    کاملا درست اگر مرغداران ما به مهندسین به ویژه در رده ارشد و دکترا اعتماد کنن و نخواهن به عبارت عامیانه زرنگی کنن و با یک فرد بی سواد به عنوان سرکارگر مرغداری رو بگذرونن یا گوش افراد تحصیل کرده رو ببرن بخدا میشه در هر حالت به سود رسید اما متاسفانه در بین ما ایرانیا همه همه فن حریفن و متخصص و این باعث ضرر و استفاده دلالا و افراد سودجو از آن ها می شه

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمد گفت : ۹۵/۰۲/۱۸

    موافقم

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن گفت : ۹۵/۰۲/۲۰

    سلام خانم کارشناس من یه فارم 30000 قطعه ای دارم تعطیل کردم من نه اینکه نمی خوام از مدیریت شما استفاده کنم بلکه میخوام مفت مجانی با تمام امکانات از پرس پلیت گرفته تا اتوماسیون صنعتی در اختیار شما قرار بدم شما با این قیمتها پول در بیارید ما هم یاد بگیریم ما که حسود نیستیم ادرس را از سایت بگیرید میل بزنید بنظرم نظرات کارشناسی شماها این صنعت رو به اینجا رساند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com