مقدمات خرید مواد ژنی از فرانسه فراهم شد

مقدمات خرید مواد ژنی از فرانسه فراهم شد
در پی سفر به کشور فرانسه، مقدمات خرید مواد ژنتیکی توسط بخش خصوصی ایران فراهم شده است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در دیدار غیررسمی رئیس کمیسیون مجلس ملی فرانسه و هیئت همراه با وزیر جهاد کشاورزی و همتایان ایرانی نشست مشترک، گفت: در سفر به فرانسه، با اتاق بازرگانی جلسات مشترکی برگزار شد و یک کارخانه تولید لبنیات و آکواریوم مورد بازدید قرار گرفت.
حسن رکنی افزود: توسعه ارتباطات در زمینه امور دام مدنظر است، به‌گونه‌ای که در پی بازدیدهای انجام‌شده، فعالیت‌هایی در زمینه تحقیقات دام‌های سنگین انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه دام‌های کوچک و در بخش تبادل ژنی، اقدامات ارزشمندی انجام شده که مقرر است به ایران منتقل شود.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در زمینه نژاد گوسفند رومانوف اقداماتی در دست انجام است تا از تحقیقات کشور فرانسه در ایران استفاده شود.
رکنی تصریح کرد: مقدمات خرید مواد ژنی توسط بخش خصوصی ایران از کشور فرانسه انجام شده است و این امر نشان می‌دهد که استعدادهای خوبی در این زمینه وجود دارد.
وی یادآور شد: مطمئن هستم که زمینه‌های جدیدی برای تجارت و توسعه زنجیره طیور فراهم شود.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی راهی فرانسه می‌شود
در ادامه، مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به علاقه‌مندی ایران به مؤسسه‌های بین‌المللی، در آینده‌ای نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتر در زمینه بذر با معاونت تحقیقاتی وزارتخانه و دولت فرانسه خواهیم بود.
محمدحسین شریعتمدار تأکید کرد: به‌زودی عباس کشاورز، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی برای اجرایی کردن توافقات بخش زراعی به کشور فرانسه سفر خواهد کرد.
وی همچنین افزود: بر اساس مراودات انجام‌شده با شرکت‌های فرانسوی، بذر کلزا به ایران حمل شده که در کشت پاییزه مورد استفاده قرار گیرد و مقرر است این کشت با نظر کارشناسان فرانسوی در ایران انجام شود.
شریعتمدار خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی در این زمینه برگزار شده است.
حضور شرکت‌های فرانسوی در پروژه‌های آبزی‌پروری ایران
در ادامه، معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات گفت: در زمینه آب شیرین و آب شور، فعالیت‌هایی در بخش آبزیان در دولت جدید به انجام رسیده است.
حسین‌علی عبدالحی ادامه داد: فعالیت آبزی‌پروری در آب‌های شور و در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: هفته گذشته هیئتی فرانسوی با بخش خصوصی ایران برای فعالیت‌های آبزی‌پروری، پرورش ماهی در قفس و تکثیر ماهیان، جلساتی را برگزار کردند.
معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات یادآور شد: گروهی از کارشناسان فرانسوی قرار است در زمینه ماهیان دریایی در قشم و استفاده از ماهیان میکتوفیده همکاری داشته باشند.
عبدالحی تأکید کرد: در زمینه آب شیرین نیز ملاقات‌هایی انجام شده است.
وی ایران را یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماهی قزل‌آلا در آسیای شرقی برشمرد و افزود: بنا داریم همکاری‌هایی را در این زمینه با دولت فرانسه آغاز کنیم و امید می‌رود که دانش فنی به ایران منتقل شود.
عبدالحی خاطرنشان کرد: در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری نیز نظر به همکاری داریم و علاوه بر آن، از آنجا که ایران می‌تواند کشورهای اطراف و منطقه خاورمیانه را تحت پوشش قرار دهد، می‌توانیم اقدامات و همکاری‌های مشترک را اشاعه دهیم.
استفاده از تجارب اتحادیه‌های فرانسوی در کشور
در ادامه، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز به بیان پیشنهادات درباره همکاری اتحادیه‌های فرانسوی پرداخت و اظهار امیدواری کرد که تجارب اتحادیه‌های فرانسوی در شکل‌دهی زنجیره تولید مؤثر واقع شود.
حسین صفایی ادامه داد: ساماندهی تولید و تجارت محصولات کشاورزی یکی از مباحثی است که می‌تواند زمینه‌های همکاری مشترک را فراهم آورد.
وی تصریح کرد: اتحادیه کشاورزان ایران و فرانسه، زمینه‌های مشترک همکاری خوبی دارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com