ماهانه بیش از ۲ هزار تن گوشت مرغ در قزوین تولید می‌شود

ماهانه بیش از ۲ هزار تن گوشت مرغ در قزوین تولید می‌شود
مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ماهانه بیش از دو هزار تن گوشت مرغ و ۷۰۰ تن گوشت قرمز در چهار کشتارگاه‌ قزوین تولید می‌شود.
بهمن نقیبی اظهار کرد: در حال حاضر استان قزوین با دارا بودن چهار کشتارگاه فعال طیور و دو کشتارگاه فعال دام اقدام به تأمین گوشت قرمز و سفید می‌کند، به طوری که به صورت میانگین ماهانه بیش از دو هزار تن گوشت مرغ و بیش از 700 تن گوشت قرمز در این واحدها تولید می‌شود.
وی درباره نحوه نظارت به سلامت محصولات  تصریح کرد: تمامی واحدهای تولیدی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی ملزم به اخذ پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی بوده که در این راستا در زمان صدور پروانه، ساختارهای واحد از نقطه نظر بهداشتی باید با اصول مندرج در ضوابط سازمان دامپزشکی کشور مطابقت کند.
نقیبی افزود: از سوی دیگر با توجه به لزوم به کارگیری دامپزشکان به عنوان مسئولان فنی بهداشتی و ناظران بر تولید بهداشتی در واحدهای تولید فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت مسئولان فنی صورت می‌پذیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به وظایف ذاتی این اداره‌کل در امر نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های خام دامی بازدیدهای مستمر و سرزده از واحدهای تولیدی اعم از دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی توسط کارشناسان دولتی و نمونه‌برداری ادواری از محصولات تولیدی و غیره در برنامه کاری است.
نقیبی عنوان کرد: در حال حاضر استان قزوین با دارا بودن چهار کشتارگاه فعال طیور و دو کشتارگاه فعال دام اقدام به تأمین گوشت قرمز و سفید می‌کند به طوریکه به صورت میانگین ماهانه بیش از دو هزار تن گوشت مرغ و بالغ بر 700 تن گوشت قرمز در یک ماه در این واحدها تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است بزرگترین کشتارگاه مرغ استان در شهرستان قزوین و بزرگترین کشتارگاه دام در شهرستان بوئین زهرا واقع شده است که به ترتیب ماهانه بالغ بر 780 تن گوشت مرغ و 683 تن گوشت قرمز روانه بازار می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: این استان با دارا بودن بیش از 150 هزار رأس گاو، گوساله و 950 هزار رأس گوسفند و بز جزو استان‌هایی با جمعیت دامی بالا محسوب می‌شود و به همین جهت بیماری‌های دامی نیز جزء جدا نشدنی از جمعیت دامی است.
نقیبی بیان کرد: با توجه به برنامه واکسیناسیون به موقع، اجرای برنامه‌های پیشگیری و کنترلی و نظارت دقیق بر واحدهای دامی با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی در حال حاضر بیماری تهدید‌کننده جمعیت دامی در استان وجود ندارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com