مافیای واردات گوشت اجازه خودکفایی نمی‌دهد

مافیای واردات گوشت اجازه خودکفایی نمی‌دهد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دست های پشت پرده مانع از اولویت داشتن سلامت و بهداشت جامعه بر سودهای سرشار و کلان واردات گوشت می شوند، گفت: وزارت جهادکشاورزی برای رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت و خارج نشدن ارز از کشور برنامه ریزی کند.
علی ایرانپور با توضیح اینکه اخیرا افرادی را با استفاده از رانت و نسبت و روابط فامیلی با برخی از مدیران و مسئولان وزارت جهادکشاورزی واردات گوشت قرمز را به انحصار خود درآورده اند، ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که به دلیل نسبت ها و روابط فامیلی نظارت دستگاه های نظارت کننده و رعایت کامل قوانین در واردات گوشت قرمز تحت شعاع قرار گیرد.
این نماینده مردم مجلس با اشاره به اینکه هفتاد درصد گوشت وارداتی از کشور برزیل است افزود: اگر هدف وزارت جهادکشاورزی حل مشکلات مربوط به بازار گوشت است بهتر بود این وزارتخانه با تدوین برنامه ای ۳ ساله برای چگونگی تامین نیاز ۲۰ درصدی کشور به گوشت و رسیدن به خودکفایی برنامه ریزی کند.
وی با یادآوری اینکه نیاز مصرفی گوشت قرمز در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، گفت: از این رقم حدود ۹۵۰ هزارتن در داخل تولید و مابقی آن با واردات تامین می شود اما نکته ای که وجود دارد توقف میزان تولید گوشت قرمز بر این عدد طی چند سال گذشته و نداشتن رشد و پیشرفت است.
ایرانپور ادامه داد: از یک سومشاهده می شود مسئولان وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی عزم جدی برای رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز ندارند و از سوی دیگر دست هایی پشت پرده تمایل به افزایش تولید گوشت قرمز در داخل ندارند و ترجیح می دهند بازار را با همین میزان تولیدات و انجام واردات مدیریت کنند.
وی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی موضوعی مهمتر از اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت را در اولویت برنامه های خود قرار دهند وجود ندارد.
گفتنی است در دیداراخیر مسئولان و نمایندگان با مقام معظم رهبری،ایشان بر مدیریت وحل مشکلات بخش کشاورزی با محوریت کشاورزان و دامداران تاکید کردند بنابراین باید تمام وقت و نیروی مسئولان برای خودکفایی در تولیدات داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور متمرکز شود.

 
نظرات شما
  •  

    سعید صدریه گفت : ۹۳/۰۴/۲۳

    جناب آقای ایرانپور عزیز ، مطالب فوق حقیقتی است . ولی چه فایده که در جهاد کشاورزی فقط رابطه است که عمل میکند نه ضابطه . البته ببخشید ضابطه هم وجود دارد آنهم ضوابط سلیقه ای که آنهم برای امثال بنده اعمال میشود ! بیچاره جناب توکلی با رانت خوار بزرگ خوراک دام جنگید ، دست آخر بانک و غیره فرمودند ما مشکلی و خلافی در موضوع ندیدیم ، وزارت جهاد کشاورزی باید نامش عوض بشه به وزارت خبر رسانی ، چون قدرت عملکرد صحیح و کارشناسانه روی موارد کشاورزی و دامپروری ندارند ، البته متاسفانه !!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com