کیفیت مرغ تولید داخل بسیار مطلوب است

کیفیت مرغ تولید داخل بسیار مطلوب است
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت تولیدی بهداشتی و عمومی مرغ در ایران را بالا دانست و گفت: مرغ تولید داخل از نظر کیفیت بسیار مطلوب است.
حسن رکنی ظهر چهارشنبه در نشست روسای جهاد کشاورزی منطقه یک کشور که با حضور ۱۷ استان در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حال برگزاری است، روند صادرات مرغ در سالجاری را بسیار خوب دانست و با بیان اینکه هم اکنون به ۱۰ کشور جهان مرغ صادر می کنیم، افزود: مرغ تولید داخل از نظر کیفیت بسیار مطلوب است و تولید کنندگان باید در این امر استاندارد سایز (اندازه) را رعایت کنند.
وی، بازار روسیه را بهترین ظرفیت برای صادرات دانست و افزود: بازار روسیه ۲۰۰ هزار تن ظرفیت صادرات گوشت مرغ دارد که پس از نهایی شدن پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
صادرات شیر و انواع آبزیان به روسیه
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ هم اکنون پروتکل های بهداشتی برای صادرات شیر و انواع آبزیان با روسیه نهایی شده است و این محصولات صادر می شود.
رکنی افزود: برای حضور موفق در بازارهای منطقه ای و بین المللی باید وزن و اندازه مرغ کوچکتر و سبک تر از تولید فعلی باشد.
وی گفت: نژادهای مرغ گوشتی که هم اکنون در کشور تولید می شود، از بهترین نژادهاست و با سرعت بالای رشد، بهره وری قابل قبولی دارد.
صادرات مرغ نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی است
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه صادرات مرغ و مواد پروتئینی شرایط خاص خود را دارد اظهار داشت: این در حالی است که سال قبل وارد کننده مرغ بوده ایم و امسال با رونق تولید و شرایط خوب به صادر کننده مرغ تبدیل شده ایم.
رکنی گفت: صادرات این مواد نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی و سامانه حمل و نقل ویژه ای دارد و باید صادر کنندگان ایرانی به این مسایل توجه کنند.
وی مرغ تولیدی ایران در کشورهای منطقه را قابل رقابت با سایر کشورها از نظر قیمت دانست و گفت: مرغ تولیدی در ایران به راحتی با تولیدات کشورهای دیگر رقابت می کند.
۸۵ درصد تولیدات مرغ در استان گلستان قابل صادرات است
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید کنندگان نیز در این عرصه تلاش خوبی دارند به طوریکی در بازدیدی که به تازگی در استان گلستان داشته ام ۸۵ درصد تولیدات این استان قابل صدور به خارج است.
رکنی گفت: در بخش طیور نیز اقدامی که در حوزه اقتصاد مقاومتی می تواند کمک موثری به ارتقا تولید داشته باشد اصلاح ساختار و تعریف زنجیره تولید است که بر این مبنا می تواند کاهش مصرف دان و افزایش تولید گوشت را با استفاده همین امکانات شاهد باشیم.
وی افزود: امسال قرار بود ۱۰ درصد تولید را در داخل این زنجیره ببریم که تاکنون کمتر از هفت درصد طیور در این زنجیره و چرخه قرار گرفته و عملا طرح فرابخشی و نیازمند کمک بانک ها، دستگاه های دیگر و بخش های خصوصی دست اندرکار است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای برنامه تولید در صنعت مرغداری تاکید کرد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده میزان تولید سالانه پنج درصد افزایش دارد و در برخی ماه های سال که تعادل عرضه و تقاضا با نوسان مواجه می شود میزان صادرات را افزایش خواهیم داد.
در این نشست که روسای جهاد کشاورزی استانهای قم، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، مازندران، گلستان، مرکزی، همدان، اردبیل، تهران، خراسان های رضوی و شمالی، آذربایجان غربی و شرقی و البرز حضور داشتند مباحث مربوط به رعایت سهمیه جوجه ریزی، صادرات، روند تولید داخلی و ... مورد بحث و بررسی گرفت.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدارازقم گفت : ۹۳/۰۹/۲۹

    جناب معاون محترم مرغداران اهمیت سایزمناسب مرغ رامیداننداماباتوجه به اینکه پشتیبانی مستقیم مرغ ازمرغدارنمیگیردوتنها ازطریق کشتارگاه یااتحادیه تباترصورت میگیردهیچ کمکی بهمرغدارنمیشه زیراکشتارگاه مرغ رابه قیمت تعین شده توسط دلالان ومعمولا2ماهه محاسبه ویااینکه پول وزن واقعی گوشت حاصل راازپشتیبانی میگیرد امابامرغدار30 درصدوزن مرغ زنده محاسبه مینمایدبنابراین هیچ نفعی برای مرغدارومصرف کننده نداردوسودحاصل و به جیب کشتارکن کشتارگاه دلال واعضاء هیئت مدیره تعاونی واتحادیه که نقش واسطه رادارند سرازیرمیشود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com