کرمانشاه روزانه 75 تن تخم‌مرغ مصرف می‌کنند

کرمانشاه روزانه 75 تن تخم‌مرغ مصرف می‌کنند
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از مصرف روزانه 75 تن تخم‌مرغ در استان کرمانشاه خبر داد.
حسن احمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه به‌مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: تنظیم بازار نهادهای دامی مانند جو، ذرت و سویا و تنظیم بازار پروتئین مهمترین وظیفه سازمان پشتیبانی امور دام است.
وی تصریح کرد: سازمان پشتیبانی امور دام همچنین از طرفی مازاد تولید محصولات مختلف دامی تولید کنندگان را خریداری می‌کند و در مواقع کمبود آن را وارد بازار مصرف خواهد کرد.
احمدی با بیان اینکه 95 درصد سویای مصرفی از طریق واردات به استان کرمانشاه صورت می‌گیرد، افزود: بین یک تا سه میلیون تن ذرت نیز از طریق بخش‌های خصوصی وارد می‌شود و سازمان پشتیبانی امور دام نیز قسمتی از آن را به‌منظور ذخیره‌سازی خریداری می‌کند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سازمان سال گذشته که زمان اوج جوجه‌ریزی در استان کرمانشاه بود پنج هزار تن گوشت مرغ مازاد بر تولید را از مرغداری‌ها خریداری کرده و با قیمت مصوب دولت در زمان نیاز بازار اقدام به کار توزیع آن در بین مردم کرد.
به گفته این مسئول، از سه روز گذشته که مجوز صادرات دام سبک اعلام شده است به‌زودی این کار در استان کرمانشاه نیز انجام خواهد شد و در پارت اول آن کسانی که بیش از پنج سال سابقه در حوزه دام هستند می‌توانند یک‌هزار رأس دام خود را صادر کنند.
وی با اشاره به صادرات مرغ زنده در استان کرمانشاه، گفت: به‌زودی کار صادرات این محصول نیز از بازارچه‌های استان کرمانشاه آغاز می‌شود.
احمدی در خصوص ذخیره‌سازی نهادهای دامی در استان کرمانشاه، افزود: 230 هزار تن ذرت، جو و سویا در استان با توجه به تحریم‌های موجود ذخیره شده که این امر مطابق با سیاست‌های دولت ثبات خاصی را در بازار ایجاد کرده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه بیان داشت: با انعقاد قراردادی با اتحادیه تعاونی واحدهای تخم‌مرغ در استان، مقرر شده این سازمان مازاد تولید این محصول را به ازای هر کیلو 4 هزار و 500 تومان خریدار کند و در مواقع نیاز با قیمت 3 هزار و 500 تومان در بازار توزیع کند.
این مسئول با بیان اینکه 12 واحد تولید تخم‌مرغ در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند، گفت: در زمینه تولید تخم‌مرغ نسبت به استان‌های دیگر در سطح پایین‌تری قرار داریم.
وی تأکید کرد: روزانه 75 تن تخم‌مرغ در استان کرمانشاه مصرف می‌شود و این در حالی است که همین مقدار نیز در سطح استان کرمانشاه تولید می‌شود.
به گفته احمدی، استان کرمانشاه در زمینه تولید گوشت قرمز دارای رتبه برتر در سطح کشور است و عمده‌ترین صادرات گوشت قرمز کشور از طریق استان صورت می‌گیرد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه اظهار داشت:  بهترین محصولات پروتئینی کشور نیز در استان کرمانشاه تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com