کنترل قیمت گوشت سفید در لرستان با عرضه مرغ منجمد

کنترل قیمت گوشت سفید در لرستان با عرضه مرغ منجمد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: افزایش قیمت مرغ گرم در استان با عرضه و توزیع مرغ منجمد کنترل می شود.
ناصر نجیب زاده، در رابطه با افزایش قیمت گوشت مرغ در لرستان اظهار کرد: مادامی که تقاضا برای گوشت مرغ پایین است قیمت نیز به ‌طور طبیعی پایین می آید که پس از پایان محرم و صفر و با افزایش تقاضا برای گوشت مرغ ، قیمت این مواد غذایی نیز افزایش یافته است.
وی افزود: اگر قیمت مناسبی در بازار نباشد تمایل برای جوجه ریزی نیز کاهش پیدا می‌کند و قیمت بازار نیز در این شرایط از تعادل و توازن خود خارج می‌شود بنابراین باید یک نرخ منطقی و متعادل در بازار ایجاد شود تا تولیدکننده به حیات اقتصادی خود ادامه دهد.
وی به مشکلات واحدهای تولیدی مرغ در استان اشاره کرد و گفت: 630 واحد تولیدی مرغ با ظرفیت 12.5 میلیون قطعه در سطح استان وجود دارد که سرمایه‌گذاری آن‌ها از منابع بانکی مربوط به سال‌های گذشته و به‌ویژه دهه 70 و 80 است و بسیاری از آنها بدهکار سیستم بانکی هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: باید تولیدکنندگان مرغ استان فضای اقتصادی مناسبی داشته باشند تا بتوانند به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند که امسال با ورود و حمایت‌های سیستم بانکی این رونق ایجاد و شرایط بازار مناسب‌تر شده است.
نجیب زاده گفت: با توجه به اینکه فضای مناسب‌تری برای تولید مرغ در استان فراهم‌شده میزان جوجه ریزی از 2 میلیون قطعه در استان به2 میلیون و 700 هزار قطعه افزایش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com