خریدتضمینی و انبارکردن به‌موقع تولیدات دامی راه حمایت از دامداران

خریدتضمینی و انبارکردن به‌موقع تولیدات دامی راه حمایت از دامداران
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه می توان با خرید تضمینی و انبار کردن به موقع تولیدات دامی از کشاورزان و دامداران حمایت کرد، گفت:موضوع قاچاق گوشت و شیوع بیماری هایی مربوطه آن از مسائل مطرح شده ما در مجلس است که به طور جد پیگیری می شود.
سکینه‌عمرانی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درخصوص تفاوت بهای گوشت در بازار و گام‌های حمایتی مجلس از دامداران و کشاورزان، گفت: جلسات متعددی در خصوص امور تولیدات دامی و نحوه ارایه و قیمت گذاری آن با مسئولان و مدیران دامپزشکی و اجرایی کشور داشتیم و بارها اعتراضات خود را در این زمینه اعلام کردیم و همچنین با اعلام راهکارهایی در این زمینه تذکراتی هم ازسوی کمیسیون دراین باره به مسئولان دامپزشکی داده  شده است.
نماینده مردم سمیرم درمجلس شورای اسلامی افزود: دامداران با مشکلات عدیده ای در حوزه دامی روبرو هستند و تولید کنندگان دامی دغدغه های زیادی دارند؛ولی می توان با خرید تضمینی و انبار کردن به موقع تولیدات دامی از فعالان این عرصه حمایت کرد.
سازمان دامپزشکی کشور به تنهایی قادر به کنترل همه حوزه های دامی کشور نیست
وی تصریح کرد: موضوع قاچاق گوشت و شیوع بیماری هایی که این امر به دنبال دارد از مسائل مطرح شده ای است که کمیسیون کشاورزی مجلس به طور جد پیگیر آن است و دامپزشکی کشور هم در پاسخ به دغدغه های ما دراین باره اعلام کرده که با دقت این موضوع ها را کنترل می کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به تنهایی قادر به کنترل همه حوزه های دامی کشور نیست،گفت: از سازمان های انتظامی و گمرگ این انتظار می رود تا با دقت و کنترل بیشتر جلوی واردات بی رویه گوشت قاچاق را به داخل کشور بگیرند.
نماینده مردم سمیرم درمجلس نهم با ارایه گزارشی کوتاه درباره آنفلوآنزای مرغی تصریح کرد: برای مهار آنفلوآنزای مرغی در شهرهای شمالی کشور سازمان دامپزشکی با جدیت ورود کرد و توانست کانون‌های بحرانی را شناسایی و کنترل کند.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد:این تلاش ها درحالی صورت گرفته که با سختگیری‌هایی  که بر تولید کنندگان وارد شد و اعتراض نمایندگان مربوطه را هم به همراه داشت،اما پیشنهاد ما به دولت این بود تا با خرید تضمینی فرآورده های دامی این بخش اقتصادی،امور کشاورزی و دامی کشور را برای همیشه زنده نگه دارد.
 
نظرات شما
  •  

    کاوه مریوان گفت : ۹۴/۰۶/۰۲

    متاسفانه دولت تدبیر و اميد به همان اندازه که در امور بین‌الملل قوی ظاهر شده در بحث تولید ضعیف عمل کرده و در طول این دو سال هیچ تصمیم درستی در جهت کمک به صنایع و تولید گرفته نشده، از مجلس انتظار میره بخاطر رای خودشونم که باشه تو این مدت باقیمانده تصمیمات خوبی اتخاذ کنند، انتخابات نزدیک است.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com