خرید تضمینی شیرخام ادامه دارد

خرید تضمینی شیرخام ادامه دارد
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی شیر گفت: طبق دستور وزیر جهاد به سازمان تعاون روستایی، این سازمان باید شیرخام مازاد را از تولیدکنندگان خریداری کند و این طرح در حال حاضر ادامه دارد.
عبدالمهدی بخشنده روز سه شنبه در حاشیه مراسم امضای سندهمکاری های کشاورزی ایران و هلند که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود در پاسخ به ایرنا درباره معدوم سازی 1700 تن سیب زمینی در کشور اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: سازمان تعاون روستایی باید در این باره پاسخگو باشد.
به گفته وی، این رخداد مربوط به اداره تعاون روستایی استان فارس است.
بخشنده در ادامه افزود: شیرخام مازاد خریداری شده از تولیدکنندگان به شیر خشک تبدیل و صادر می شود به طوری که سال گذشته 11هزار تن شیرخشک صادر شد.
وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون سه هزار تن شیرخشک صادر شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اجرایی نشدن مصوبه خرید شیرخام با قیمت یک هزار و 440 تومان گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی و پشتیبان تولید و اجرای مصوبه های خرید تضمینی دولت است اما به دلایل مختلف این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.
وی به اشاره به مقاومت صنایع لبنی درخصوص خرید شیرخام با قیمت مصوب اضافه کرد: برای اجرای مصوبه نرخ شیرخام وزیر جهاد کشاورزی از مجاری قانونی پیگیر است.
آزادسازی واردات برنج تا پایان تیرماه سالجاری
وی درباره حجم برنج وارداتی افزود: سقفی برای واردات برنج تعیین نشده اما به طور قطع واردکنندگان با توجه به نیاز کشور برنج وارد می کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون بین 1.8 تا 2 میلیون تن برنج در کشور تولید می شود درحالی که برنج مصرفی کشور حدود سه میلیون تن است، بنابراین با توجه به این فاصله کشور حداقل یک میلیون تن واردات نیاز دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر تامین کسری برنج کشور، شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز برای حفظ ذخایر استراتژیک، سالانه 300 هزار تن برنج وارد می کند که در انبارها ذخیره سازی می شود.
به گفته وی،در طول سال برنج موجود انبارها با برنج های جدید وارداتی تعویض و برنج های قدیمی به بازار عرضه می شود.
این مقام مسئول باتأکید براینکه تنظیم میزان واردات برنج به واردکنندگان سپرده شده است، ادامه داد: واردکنندگان حداکثر تا پایان تیرماه و حداکثر آغاز فصل برداشت اجازه واردات دارند و از آن تاریخ به بعد اجازه واردات هیچگونه برنجی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی تا پایان فصل برداشت داده نمی شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای واردات برنج به کشورهایی اجازه می دهیم که محصول آنها مورد تأئید سازمان حفظ نباتات کشور باشد.
وی افزود: این محصول به صورت سنتی از کشورهای هند، پاکستان، اروگوئه و تایلند به کشور وارد می شود، اما برنج وارداتی باید دارای استانداردهای بهداشتی و گواهی سلامت از کشورهای صادرکننده و کشور مبدأ باشد.
بخشنده گفت: به طور قطع در موقع ورود برنج های وارداتی در گمرکات، سازمان حفظ نباتات نمونه برداری انجام می دهد و پس از تست و آزمایش محصول، اجازه ورود آن به کشور داده می شود.
وی اظهارداشت: در سال های گذشته واردات برنج از لحاظ سلامت برهمین روال بوده و اگر همه استانداردهای لازم و مدنظر را نداشته باشد، اجازه واردات را نمی دهیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com