خرید تضمینی دست دلالان را از فروش محصولات کشاورزی کوتاه می کند

 خرید تضمینی دست دلالان را از فروش محصولات کشاورزی کوتاه می کند
محمود محمودی افزود: خرید تضمینی محصولات کشاورزی به عنوان یک ابزار مداخله دولت در بخش کشاورزی، مورد توجه سیاستگذاران و برنامه ریزان کشورها و از جمله ایران بوده و دولت ها به منظور حمایت از کشاورزان، تنظیم بازار و اعمال مدیریت در تولید محصولات کشاورزی و با قیمت مصوب به صورت تضمینی اقدام به خرید برخی محصولات کشاورزی می کنند.
وی از آغاز خرید تضمینی محصول ذرت دانه ای در این استان خبر داد و بیان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران خرید تضمینی ذرت دانه ای توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان انجام می شود.
محمودی اظهارکرد: خرید تضمینی هر کیلو ذرت دانه ای تولیدی توسط کشاورزان با افت مفید سه درصد و افت غیر مفید یک درصد به مبلغ 9 هزار و 600 ریال تعیین شده است.
وی اضافه کرد: دستورالعمل خرید به شرکت پشتیبانی امور دام استان ابلاغ و از هفته آینده خرید ذرت دانه ای در این استان انجام خواهد شد.
محمودی ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از هفت هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت ذرت دانه ای رفته است که پیش بینی می شود افزون بر 80 هزار تن محصول تولید شود.
استان قزوین دارای 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 215 هزار هکتار زیر کشت اراضی زراعی آبی و یکصد هزار هکتار زیر کشت اراضی زراعی دیم می باشد.
استان قزوین دارای 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزری است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com