خراسان‌رضوی جایگاه مطلوبی در صنعت طیور و گوشت دارد

خراسان‌رضوی جایگاه مطلوبی در صنعت طیور و گوشت دارد
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور گفت: خراسان‌رضوی جایگاه مطلوبی در صنعت طیور و گوشت دارد و سهم خوبی را از این صنعت به خود اختصاص داده است.
سید مصطفی عزیزیان ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه مجتمع تبدیلی طیور بهاران پروتئین خراسان واقع در جاده فریمان اظهار داشت: صنعت طیور و دام خراسان‌رضوی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و نسبت به 15 سال گذشته که هیچ واحد دامی در استان وجود نداشت، رشد مطلوبی داشته است.
وی ادامه داد: از حدود 244 واحد صنعتی طیور گوشتی، 44 واحد در دست احداث در کشور وجود دارد که سهم خراسان‌رضوی 15 واحد است و در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد.
عزیزیان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صنعت طیور گوشتی، بهداشتی بودن فرآورده‌های خروجی از این واحدها است.
وی با اشاره به این‌که بیشترین بیماری منتقله از دام به بیمار از طریق غذا است، خاطر نشان کرد: عمده بیماری‌های مشترک میان انسان و دام زمانی به‌وجود می‌آید که پروسه فرآورده دامی با رعایت اصول بهداشتی انجام نشود.
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: با احداث واحدهای دامی که با رعایت اصول بهداشتی راه‌اندازی می‌شوند می‌توان این بیماری‌ها را تا میزان بسیاری کاهش داد و این مسئله باعث عرضه محصولات با کیفیت در بازار می‌شود.
وی در ادامه یادآور شد: مجتمع تبدیلی طیور که امروز به بهره‌برداری می‌رسد جایگاه خراسان‌رضوی را در کشور ارتقا می‌دهد و سبب می‌شود بسیاری از واحدهای فرسوده برای تجهیز تأسیسات مورد نیاز اقدام کنند، تا بتوانیم محصولات را با ارزش‌گذاری و با کیفیت مطلوب در اختیار عموم مردم قرار دهیم.
عزیزیان ادامه داد: برندگذاری محصولات باعث می‌شود مردم با پروسه فرآورده‌های دامی بیشتر آشنا شوند و برای محصولات باکیفیت‌تر، هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com