خدا کند شرکت پشتیبانی تصمیم اشتباه نگیرد

خدا کند شرکت پشتیبانی تصمیم اشتباه نگیرد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور علت افزایش قیمت مرغ زنده را برنامه ریزی های دو ماه گذشته آن اتحادیه اعلام کرد.
بنا به گزارش ITPNews محمدعلی کمالی سروستانی اظهار داشت افزایش قیمتی که طی دو روز گذشته شاهد آن بوده ایم حاصل برگزاری یکسری جلسات و تصمیمات اجرایی بوده است که بین اتحادیه سراسری و استانی و انجمن های مختلف مانند انجمن جوجه یکروزه در راستای کنترل میزان تولید و جوجه ریزی بوده است که امیدواریم این روند تا رسیدن به  قیمت متعادل و پایه ادامه داشته باشد.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت که قیمت تمام شده تولید یک کیلو گوشت مرغ برای هر تولیدکننده ای نزدیک به 4200 الی 4300 تومان می باشد که متاسفانه در حال حاضر و حتی با این روندی که ظاهرا رو به افزایش است سخت به نظر می رسد که قیمت فعلی مرغ زنده بتواند به قیمت مطلوب و پایه تولید نزدیک شود.
کمالی گفت امیدواریم که برنامه ریزی های انجام شده مطابق با اهداف صنعت، پیشرفت داشته باشد و ناگهان شاهد یک تصمیم اشتباه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام نباشیم تا مبادا مجددا قیمت مرغ سقوط کند.
وی هشدار داد که مبادا تصمیمی گرفته شود که مرغداران مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی خود شوند و با کمبود گوشت مرغ مواجه گردیم و مرغی که می تواند با قیمت متعادلی در بازار به فروش رسد ناگهان به قیمت بالا و 8 هزار تومانی وارد بازار گردد.

هر چند به نظر ITPNews اگر به علت تعطیلی مرغداری ها، قیمت مرغ در آینده ای نزدیک افزایش بی رویه داشته باشد، به سادگی صنعتی که می تواند تولیدکننده و صادر کننده باشد، با پهن کردن فرش قرمز برای کشورهای همسایه، یک واردکننده خوب در منطقه می شود و متاسفانه علی رغم دستور واضح و شفاف مقام معظم رهبری، بجای حمایت از تولیدداخلی، حامی صادرکنندگان خارجی می شویم و چقدر بد است که ما به سادگی فرصت های اقتصادی را برای سایر کشور ها ایجاد می کنیم و به سختی از تولیدکنندگان داخلی حمایت.

نمودار قیمت مرغ زنده در تاریخ 13 / 02 / 95

 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۲/۱۳

    من هم با ای تی پی موافقم که اینقدر موجودات رزل و پست غارتگر و رانتخوار وجود دارند که با تعطیل شدند واحد های مرغداری سریعا با شعار کنترل قیمت ها و فریب کاری دست به واردات بزنند. اما اگر اتحادیه ها درست عمل نمایند و دست مسئوالان اتحادیه به فاسد زیاد آلوده نشود، این ها را می توان به زباله دان انداخت.

    پاسخ...
  •  

    قاسم دارابی گفت : ۹۵/۰۲/۱۳

    باسلام امروزمصاحبه دو نفر ازمدیران وصاحب نظران را دراین سایت مطالعه کردم وتاسف خوردم صنعتی که ادعا میشود در رده بالای تولید کنندگان دنیاقرار دارد امروز کارش بجایی رسیده از مردمی که قادر نیستند ابگوشت پای مرغ بخورندویا املت تخم مرغ بخورند ویا توان مندانشان سوپ بال مرغ بخورند استمداد طلبیده میشودکه هر خانواری درسال 10کیلوگرم ویاهرخانوار4نفره درنیم سال 5کیلوگرم گوشت مرغ بیشتربخرند تا قیمت مرغ افزایش یابد!!!؟؟؟ومصاحبه گر دوم ادعامیکندافزایش قیمت بسیاراندک که بعلت عدم بارگیری دوروزه مرغداران ..

    پاسخ...
  •  

    قاسم دارابی دامپزشک از کارشناسان قدیم مرغ لاین گفت : ۹۵/۰۲/۱۳

    .....به دلیل عدم بارگیری مرغداران دراعتراض به ارزانی بیش از حد قیمت مرغ بوده نه بعلت برنامه ریزی تشکل هاودرهمین رابظه منحنیی در ذیل مصاحبه ایشان نمایش داده شده اگر بادقت بررسی نشود بیننده باتوجه به شیب منحنی درروز دوم فکرمی کند بین 500 تا1000 تومان افزایش قیمت بوده درصورتیکه دردوروز 140 تومان افزایش بوده.!!!؟؟؟ درپایان از برادر ارجمند جناب اقای مهندس سید علی حسینی انتظار دارد این نظر حداقل دراختیار مصهحبه کنندگان قرار دهد عزت مستدام دوشنبه95/02/13

    پاسخ...
  •  

    حسن اسلام کیش گفت : ۹۵/۰۲/۱۳

    با سلام واحترام :
    با این نظر که افزایش نسبی قیمت مرغ زنده را در روزهای اخیر حاصل هماهنگیهای به عمل امده توسط اتحادیه های مرغداران میداندموافق نیستم بلکه از علل اصلی ان کاهش تولید جوجه یکروزه در تعطیلات نوروزی وکاهش جوجه ریزی وتلفات بیش از حدنرمال در مرغداریهاقابل ذکر است .
    روند قیمتها در دو هفته اینده واقعیت را نشان خواهد داد.

    پاسخ...
  •  

    mohsen گفت : ۹۵/۰۲/۱۴

    خدا وکیلی یک نفر به من جواب بدهد مگر در کشور قحط الرجال است که افرادی را دوباره پس از این همه امتحانات مکرر بعد از بازنشستگی در راس کارهای خطیر قرار میدهیم بروید منصفانه از افرادی که ایشان را میشناسند بپرسید که ایشان در زمان ریاست بر موسسه تخقیقات علوم دامی و سازمان اموزش و تحقیقات کشاورزی چه گلی به سر این مملکت زد که اینجا بخواهد بزند چرا اینها دست از سر مملکت بر نمیدارند. حالا دیگر بخود بیائیم بجای صغری و کبری کردن دلائل ورشکستگی این صنعت بخود بیائیم و با بکارگیری مدیران لایق و جوان که در این

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن اسلام کیش گفت : ۹۵/۰۲/۱۵

    باسلام واحترام:
    باتبریک مبعث میمنت اثر رسول اکرم محمد مصطفی (ص)به تمامی همکاران گرفتار مشکلات تولید.
    کاملا بانظر ایشان موافق هستم ولازم است عرض نمایم که متاسفانه این مشکل احتمالاسراسری است ماهم در استانمان از این موهبت بی بهره نیستیم .

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۵/۰۲/۲۰

    دولت دیگه ارز برا واردات نداره بذارید پشتیبانی مرغها شو تمام کنه بعد تولید شروع کنید

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن اسلام کیش گفت : ۹۵/۰۲/۲۱

    باسلام :پاسخ به این سوال درقالب یک کامنت نمیگنجدونیازبه تحلیل دارد .
    سوال من اینست که دولت ارز برای واردات چه کالایی ندارد؟گوشت مرغ یا مواد اولییه خوراک طیور؟
    اگرمرادگوشت مرغ است ؟هرگاه نیازبه واردات این کالای کاملا اساسی باشدارزموردنیازازاولویت برخوردارخواهدبودوواردکننده هم ازمابهتران خواهند بودنه دولت .
    اگرمراد مواداولییه خوراک طیوراست بازهم درحد نیازبه لحاظ اهمیت -ارزلازم تخصیص خواهد یافت .
    تولیدکنندگان مرغ وتخم مرغ باید دعا کنندکه واردات خوراک ازحالت رقابت درنیاید ومجدداانحصاری نشود.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن اسلام کیش گفت : ۹۵/۰۲/۲۱

    ادامه پاسخ
    وتنهاراه کنترل قیمت وجلوگیری ازضرروزیان تولید کننده کنترل تولیدتوسط خودتولیدکنندگان است که ضرورتاازتولیدهای بدون برنامه جدا خودداری کنند چون هم به خودشان ضررمیزنندوهم به سایرتولید کنندگان از طرفی فعلاشانس زیادی هم برای صادرات وجود ندارد .
    کنترل تولیدراهم نبایدازدولت انتظارداشت بلکه این مهم ازوظایف تشکلهای صنفی خودتولیدکنندگان است که متاسفانه این تشکلهانیزفعلا امادگی ویا به عبارتی شایستگی به عهده گرفتن وظایف وهدایت این مهم را ندارند.
    البته بحث تشکلهای صنفی نیز نیاز به تحلیل دارد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com