کاهش شاخص قیمت گوشت قرمز و سفید

کاهش شاخص قیمت گوشت قرمز و سفید
گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد به غیر از شاخص گوشت قرمز و ماکیان بقیه شاخص کالاهای خوراکی و غیر خوراکی نسبت به ماه قبل خود افزایش یافته است.
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، از شاخص‌های قیمت در شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد شاخص خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه قبل خود 0.7 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل خود 9 درصد رشد یافته است، همچنین در بخش نان و غلات این شاخص نسبت به ماه قبل 1 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 7.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس آمارها شاخص گوشت قرمز سفید و فرآورده‌های و نیز گوشت قرمز و گوشت ماکیان نسبت به ماه قبل خود کاهش یافته و به ترتیب 0.5- و 0.6- شده است که البته این دو شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل خود رشد 6.6 و 5.2 درصد داشته است.
همچنین در شاخص شیر، پنیر و تخم‌مرغ 2.3 درصد رشد نسبت به ماه قبل مشاهده می‌شود و (پوشاک و کفش)، (مسکن آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها)، (مسکن) (اجاره)، (حمل و نقل،) (بهداشت و درمان)، به ترتیب نسبت به ماه قبل خود 0.9، 0.9، 0.8، 0.8، 0.1، 0.4 رشد نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش بیشترین رشد در میان شاخص قیمت‌ها نسبت به ماه قبل خود مربوط به شاخص تفریح و فرهنگ با رشد 4.8 درصدی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com