کاهش قیمت مرغ در ایام محرم

کاهش قیمت مرغ در ایام محرم
رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی معتقد است تنها محصولی که در ماه محرم علیرغم افزایش تقاضا با کاهش قیمت مواجه شده، گوشت مرغ است که همچنان پایین‌تر از قیمت تعیین شده دولتی آن در بازار عرضه می‌شود و تولیدکنندگان از این بازار زیان می‌بینند.
محمد یوسفی، اظهار کرد: نه تنها هیچ کمبودی در بازار گوشت مرغ وجود ندارد بلکه همواره عرضه گوشت مرغ بیشتر از تقاضا برای آن بوده و وزارت کشاورزی از ابتدای محرم اعلام کرد که هر یک از دسته‌جات و هیأت‌های مذهبی می‌خواهند گوشت مرغ را به اندازه کافی برای خود تهیه کنند می‌توانند به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه و این محصول را با قیمت دولتی کیلویی ۵۱۰۰ تومان تأمین کنند.
وی افزود: قیمت گوشت مرغ در بازار ایام محرم و حتی روزهای تاسوعا و عاشورا پایین بود و کیلویی حدود ۶۵۰۰ تومان فروخته می‌شد که به زیان مرغداران بود و فقط برخی از مرغ‌های سایز متوسط که مصرفش افزایش یافت با قدری افزایش قیمت مواجه شد.
یوسفی تأکید کرد: تنها راهی که می‌توان تعادلی در تولید، عرضه و تقاضای گوشت مرغ ایجاد کرد تقویت صادرات است که دولت علیرغم محدودیت‌های مالی خود راهی به جز اختصاص یارانه به تولیدکنندگان و صادرکنندگان گوشت مرغ ندارد، چراکه کشورهای دورافتاده‌ای مانند برزیل سالانه حدود سه میلیون تن گوشت مرغ به همسایگانمان صادر می‌کنند و صادرکنندگان آن‌ها از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند و ما هم می‌توانیم با این کشورها در صورت اختصاص یارانه رقابت کنیم.
وی با بیان اینکه صادرات گوشت مرغ با توجه به مازاد تولید آن حق مرغداران ایرانی است، گفت: اگر تعادل در بازار تولید و مصرف گوشت مرغ بوجود نیاید هیچ امیدی برای بهبود بازار این محصول به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیست.

 
نظرات شما
  •  

    رضا گفت : ۹۵/۰۷/۲۴

    با نهایت احترام، کی این آقا رو رئیس اتحادیه کرده؟ این که فقط هر چند روز میاد توضیح واضحات میکنه.یکی نیست بهش بگه حاجی استاد برادر بزرگوار بخدا خبرگزاری ها از تو بهتر بلدن اینکارو بکنن. تو وظیفت چیز دیگه ایه ها.اگه جسارت نداری از حق مرغدار دفاع کنی اگه جراتشو نداری خب از پشت اون میز خراب شده بیا کنار،فقط میاد میگه مرغدار داره ضرر میکنه، بابا دانشمند.تو هم شدی عمله ی دولت .از مدیران محترم سایت خواهش میکنم لیست وظایف رئیس اتحادیه رو هم تو سایت بزارن هم یه کپی من باب یادآوری براش ارسال کنن

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مسعود گفت : ۹۵/۰۸/۰۴

    چقدرمی نالید الان مرغ برای شما 3500تمام می شودبعد4500 می فروشید .کیلویی 1000تومن سودمی برید.یعنی مرغداری 20000تایی 60تن مرغ میده که ضربدر1000تومن میشه 60میلیون سود!!!اونم برای مدت 50روز

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۸/۰۴

    فکر کنم یه چیزی زدی!!!!

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    علی گفت : ۹۵/۰۸/۰۵

    شما چه مرغدار خوبی هستید. میتونید لطف کنید بفرمائید مرغداری شما کجاست که هیچ تلفاتی ندارید؟ هیچ دارویی هم که استفاده نمی کنید. در ضمن وقتی مرغدار نیستید در مورد این قشر مظلوم و رنج دیده نظر ندید.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۸/۰۵

    جنابعالی آمارهاتون شبیه آمار احمدی نژاد هستش.حداقل یه بار بشین جمع بندی کن ببین قیمت تمام شده یک کیلو مرغ با وضع موجود فعلی کیلویی چنده!اگه شد 3500 تومان بگو ما هم بیایم از جنابعالی یاد بگیریم استاد معظم!

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    بهنام . فارس گفت : ۹۵/۰۸/۰۵

    سلام . اقا مسعود شما چجور حساب كرديد كه كيلو 1000 ما سود ميكنيم ؟
    ذرت 900 سويا 1500 دارو و برق و كارگر و سوخت قيمت جوجه 1700. خدايي چجور حساب كردي جون من بگو يه كم بخنديم تورا به خدا بگوووو.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    رستمخانی گفت : ۹۵/۰۸/۰۵

    اقا مسعود شما که سرت اینقد تو حساب و کتاب هست چرا مرغدار نمیشی تا خوب سود کنی آقای محترم 4500 تومان قیمت تمام شده هر کیلو مرغ بدون سود لطفا در موردی که تخصص ندارید اظهار نظر نفرمایید اوضاع کشور رو می بینید که

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    علی گفت : ۹۵/۰۸/۰۵

    کجا مرغ پرورش می دی که اصلا تلفات نداری .

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن گفت : ۹۵/۰۸/۰۶

    با سلام
    احتمالا شما تو این صنعت کار نمیکنی الان مرغ زنده حدودا 4200-4100 برا خود مرغدار در میاد.اگر شما توانایی تولید مرغ به قیمت 3500 دارید یک لحظه هم تامل نکنید سریع تر وارد این صنعت بشید. اگر مسئولین هم مثل شما فکر بکنند مرغدارها وضعشون از اینی که هست خرابتر میشه

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمود روح افزا گفت : ۹۵/۰۸/۰۶

    لعنت خدا بر آدم دروغگو و شایعه ساز.

    پاسخ...
  •  

    مهرابی گفت : ۹۵/۰۸/۰۸

    اون 70 ملیونی که ضرر دادم، اندازه این حرفت ناراحتم نکرد... امان از بی سوادی....

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مظلوم گفت : ۹۵/۰۸/۱۰

    اقا مسعود شما بیا مرغداری ما رو اداره کن اگه 60 میلیون سود کردی نصفش مال تو ...بیرون گود نشسته میگه لنگش کن

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار ساروی گفت : ۹۵/۰۸/۱۱

    لطفاً چگونگی حساب و کتاب هزینه و درآمد را توی سایت بزار لااقل همکاران مرغدار ما استفاده کنند حتما ریاضی شما با ما فرق داره !!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com