جذب 300 میلیارد ریال اعتبار تکمیل زنجیره تولید گوشت جامعه عشایری

جذب 300 میلیارد ریال اعتبار تکمیل زنجیره تولید گوشت جامعه عشایری
یک‌ هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار امسال برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز جامعه عشایری اختصاص یافته است .
محمد کریمی مدیرکل دفتر امور تعاونی و نظام بهره برداری سازمان عشایر ایران امروز در اشنویه افزود : 300 میلیارد ریال این اعتبار در حال جذب است .
محمد کریمی با تاکید بر اینکه عشایر نماد عینی اقتصاد مقاومتی هستند و هر چادر عشایری یک منبع اقتصادی در کشور بشمار می رود افزود : در زمان حاضر 20 درصد گوشت قرمز کشور ، 28 درصد دام کشور ، 35 درصد صنایع دستی کشور و 5 درصد محصولات کشاورزی در ایران را عشایر تامین و تولید می کنند و نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی چشمگیر است.
وی اضافه کرد : در کل کشور 200 شرکت تعاونی ، 21 تعاونی استانی و یک تعاونی مرکزی کار خدمات رسانی به جامعه عشایری که 2 درصد از جمعیت کل کشور را در برمی گیرد برعهده دارند.
کریمی گفت : با توجه به اینکه نیمی از جمعیت عشایری کشور را بانوان تشکیل می دهند 85 صندوق خرد بانوان با 500 میلیارد ریال اعتبار در کشور برای اجرای طرح های مشاغل خانگی و تولیدی بانوان فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه در کنار فعالیت دامداری عشایر مشاغل متنوع از جمله زراعت و باغداری ، پرواربندی ، پرورش قارچ و زنبور عسل و صنایع دستی و شیلات برای عشایر دنبال و اجرا می شود افزود : بحث آموزش هم بخاطر تغییرات زندگی عشایری در بخشهای مختلف از اولویتهای سازمان عشایری کشور محسوب می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com