جوجه‌ریزی 7 میلیون و 600 هزار قطعه مرغ گوشتی در قم

جوجه‌ریزی 7 میلیون و 600 هزار قطعه مرغ گوشتی در قم
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در 5 ماهه اول سال واحدهای جوجه‌ریز گوشتی مجموعا 7 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریز‌ی گوشتی و واحدهای جوجه‌ریز مرغ تخم‌گذار 3 میلیون و 200 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار جوجه‌ریزی کرده‌اند.
مهدی رفیعی در قم ضمن تشریح عملکرد 5 ماهه اول سال 93 اداره کل دامپزشکی استان قم گفت: از مجموع نظارت‌هایی که در 5 ماهه اول سال توسط نیروهای بازرسی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های طیور صورت گرفت 26 هزار قطعه مرغ در خط کشتار شناسایی، ضبط و معدوم‌سازی شد.
وی در ادامه با اشاره به بازرسی و نظارت نیروهای دامپزشکی از کشتارگاه‌های دام خاطرنشان کرد: مجموعا 54 تن انواع لاشه‌های گوسفند، بز و گوساله از ابتدای سال در خط کشتار شناسایی، ضبط و معدوم‌سازی شده است؛ همچنین در صنایع آلایش دام نیز 52 تن محصول که دارای مشکلات بهداشتی بودند شناسایی و معدوم شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: در 5 ماهه اول سال واحدهای جوجه‌ریز گوشتی مجموعا 7 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریز‌ی گوشتی و واحدهای جوجه‌ریز مرغ تخم‌گذار 3 میلیون و 200 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار جوجه‌ریزی کرده‌اند.
وی با اشاره به 4 هزار و 200 مورد بازدید و نظارت از مرغداری‌های سطح استان قم برای کنترل و نظارت بیماری‌های فعال و غیر فعال گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه 2 هزار و 742 نمونه‌برداری از خون و بافت‌ها انجام شد و بالغ بر 16 هزار آزمایش بر روی آنها صورت گرفت.
رفیعی این آزمایشات را در شناسایی  بیماری‌های طیور موثر عنوان و اظهار کرد: در این مدت 324 هزار راس گوسفند و بز با واکسن شاربون (سیاه زخم) و 406 هزار راس گوسفند و بز با واکسن آبله واکسینه شده‌اند.
وی در پایان به بیماری لمپی‌اسکین که در خرداد ماه وارد کشور شد اشاره کرد و گفت: 106 هزار گاو و گوساله نیز با واکسن لمپی‌اسکین واکسینه شدند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com