جهاد کشاورزی از راه اندازی کارخانه های خوراک دام و طیور حمایت می کند

جهاد کشاورزی از راه اندازی کارخانه های خوراک دام و طیور حمایت می کند
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این سازمان از طریق اعطای تسهیلات بانکی و مشاوره های لازم به متقاضیان از راه اندازی و ایجاد کارخانه های خوراک دام و طیور در استان حمایت می کند.
کریم ذوالفقاری روز دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور شهرستان بانه با حضور استاندار کردستان، سیاست وزارت جهاد کشاورزی را استفاده از خوراک کارخانه ای برای مرغداری ها و گاوداری ها به جای خوراک دست ساز دانست و افزود: خوراک کارخانه ای از لحاظ اقتصادی، بهداشتی و تغذیه ای از خوراک دست ساز بهتر و به نفع بهره برداران است.
وی تعداد کارخانه های خوراک دام و طیور استان کردستان را اکنون 12 مورد به ظرفیت 283 هزار تن ذکر کرد و گفت: سالانه 100هزار تن خوراک دام و 183 هزار تن خوراک طیور از این تعداد کارخانه در استان تولید می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه اکنون 10 کارخانه خوراک دام و طیور دیگر در استان کردستان با 239 هزار تن ظرفیت شامل 190 هزار تن خوراک طیور و 49 هزار تن خوراک دام در دست احداث است، گفت: با بهره برداری از این تعداد کارخانه نیاز استان تامین می شود و تولید کنندگان می توانند اقدام به صادرات محصولات خود کنند.
ذوالفقاری تعداد واحدهای دامی استان کردستان را سه میلیون و 500 هزار واحد ذکر کرد و افزود: سالانه در استان کردستان 25 هزار و 600 تن گوشت قرمز و حدود 226 هزار تن شیر تولید می شود.
کارخانه خوراک دام و طیور غرب دانه نگین غرب شهرستان بانه با ظرفیت تولید سالانه 40هزار تن خوراک دام و طیور و سرمایه گذاری 41 میلیارد ریالی روز دوشنبه با حضور استاندار کردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 
نظرات شما
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com