۴۵۰ هزار راس دام سبک در ۴ ماه امسال صادر شد

۴۵۰ هزار راس دام سبک در ۴ ماه امسال صادر شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار راس دام سبک در ۴ ماه ابتدای امسال صادر شد، گفت: با توجه به قرنطینه‌ بسیار خوب و رعایت موارد بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی نگرانی از بیماری تب کریمه کنگو وجود ندارد.
حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره صادرات گوسفند به عربستان و کویت و بیماری تب کریمه کنگو، گفت: خوشبختانه در این زمینه مشکل ویژه‌ای وجود ندارد و به راحتی امکان صادرات گوسفند زنده به این کشورها وجود دارد.
وی افزود: با توجه به قرنطینه بسیار خوب و رعایت موارد بهداشتی به شکل مناسب توسط سازمان دامپزشکی، نگرانی در مورد بیماری تب کریمه کنگو وجود ندارد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل طعم و کیفیت گوسفند تولید ایران حاضرند قیمت بیشتری هم برای خرید پرداخت کنند، افزود: با رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای دام‌های سبک را به کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس صادر می‌کنیم.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد با بیان اینکه در 4 ماه ابتدای امسال بیش از 450 هزار راس دام سبک از ایران صادر شده است، گفت: این در حالی است که برای تأمین نیازهای داخلی هیچ مشکلی نداریم و گوشت قرمز به اندازه کافی در شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده و در واحدهایی تولید کننده گوشت پرواری هم به حد وفور وجود دارد.
رکنی اظهار داشت: بیشترین مقصد صادرات دام به کشورهای حوزه‌ خلیج فارس است، ضمن اینکه عراق هم اخیرا فرصت خوبی برای صادرات دام سبک ایران محسوب می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سفر اخیری که رئیس جمهور به عراق داشت، ما از بخش‌هایی از کردستان عراق دیدن کردیم و به دنبال ایجاد زمینه‌های صادراتی دام سبک و گوشت قرمز فرآوری شده به این کشور هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com