هر کیلو دام زنده سبک 10 هزار

هر کیلو دام زنده سبک 10 هزار
سلطانی با اشاره به این که اختلاف ارز عامل قاچاق دام زنده است گفت: برخی سودجویان قبل از مناسبت‌هایی مانند عیدقربان با خرید و نگهداری دام‌ها سعی در آشفته کردن بازار داخلی دارند.
سعید سلطانی سروستانی با اشاره به نزدیک شدن ایام عید قربان اظهار داشت: عده‌ای فرصت طلب قبل از برخی از مناسبت‌ها با خرید و نگه داری دام‌ها سعی در آشفته کردن بازار دارند تا بتوانند این دام‌ها را با 10 یا 15 درصد بیشتر از قیمت واقعی بفروشند.  
وی افزود: معمولا مشاهده می‌شود که دو یا سه روز بعد از عید شرایط به حالت عادی برمی‌گردد.  
سلطانی با بیان این که همیشه در چنین مناسبت‌هایی مردم برای گرانی اجناس آماده می‌شوند اضافه کرد: این آمادگی از سوی مردم نادرست است و فرصت‌های خوبی را در اختیار سودجویان قرار می‌دهد.  
وی در رابطه با قاچاق دام زنده به کشور عراق نیز گفت: آن چه که در این زمینه برای قاچاقچیان ایجاد انگیزه می‌کنداختلاف ارز است .
سلطانی با اشاره به این که عدم توزیع تولید داخل در کشور بر بازار داخلی تاثیرگذار است افزود: به دلیل قابل کنترل بودن مرزهای آبی مانند بوشهر و بندرعباس و امکان پذیر نبودن قاچاق از این مرزها قاچاقچیان دام‌ها را از کرمانشاه به عراق و از آن جا به کشورهای حوزه خلیج فارس انتقال می‌دهند .   
وی با بیان این که بالا بودن کیفیت گوشت ایرانی از جمله عوامل این امر است اضافه کرد: گوشت ایران در این کشورها خریداران زیادی داشته و چون متناسب با ذائقه آنان است حاضر هستند پول بیشتری برای آن بپردازند .  
به گفته سلطانی در حال حاضر متوسط قیمت کشوری گوشت به این شرح است :
هر کیلو دام زنده سبک بین 10 هزار تا 10 هزار و 100 تومان و هر کیلو لاشه دام 20 تا 21 هزار تومان.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com