همدان در تولید ماکیان ظرفیت بالایی دارد

همدان در تولید ماکیان ظرفیت بالایی دارد
شهرام صادقی ظهر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه جهاد سازندگی سه نوع فعالیت دارد که شامل اردوهای جهادی، خدمت‌رسانی و فعالیت‌های عمرانی است، اظهار داشت: جهاد سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نیز واردشده و هدف مردمی کردن اقتصاد و توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود است.
مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به اینکه توزیع سه هزار بروشور در راستای اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی انجام‌شده است، عنوان کرد: هماهنگی با ادارات در حوزه تولید و توجه به چرخه فروش و بازاریابی در تولید و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر فعالیت‌های جهاد سازندگی است.
صادقی از شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی در راستای تولیدات دامی و کشاورزی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با جهاد کشاورزی، دامپزشکی و فنی و حرفه‌ای بسته‌شده است.
وی بابیان اینکه ۷۱ هزار نفر در راستای اشتغال‌زایی آموزش شغلی دیدند، افزود: در خصوص تسهیلات بانکی از طریق بانک مهر اقتصاد ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات کوچک به متقاضیان واگذارشده است.
صادقی بیان کرد: انعقاد قرارداد با شرکت‌های پشتیبان برای تأمین نهاده‌های دامی و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات از دیگر اقدامات جهاد سازندگی استان است.
مسئول بسیج سازندگی استان همدان بابیان این موضوع که جهاد سازندگی در عرصه صنایع تبدیلی و مشاغل خرد و صنایع کوچک فعالیت می‌کند، اظهار داشت: پرورش آبزیان، احداث حوضچه پرورش ماهی و تولید عسل و تولید ورمی کمپوست و بافندگی و ریسندگی و غیره جزو فعالیت‌های جهاد سازندگی است.
صادقی اعتبار امسال جهاد سازندگی استان همدان را ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: این اعتبار در عرصه صنایع تبدیلی و صنایع کوچک و مشاغل خانگی هزینه می‌شود.
وی بابیان اینکه دو هزار ۵۸۶ نفر در راستای اشتغال‌زایی و صنایع تبدیلی آموزش دیدند، گفت: ۹۲ درصد از تسهیلات در بخش صنایع کوچک و بیش از ۷۰ درصد در بخش صنایع تبدیلی جذب‌شده است.
مسئول بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: ۵۹۷ مرد و ۱۸۶ زن از تسهیلات جهاد سازندگی استان همدان برای اشتغال‌زایی برخوردار شدند.
صادقی در پایان سخنان خود گفت: ظرفیت تولید ماکیان در استان همدان زیاد است اما کشتارگاه به میزان کافی وجود ندارد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در این جلسه گفت: ۱۲ تیم از استان همدان در شانزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور شرکت کردند که این تعداد تیم از بین دو هزار و ۲۰۰ نفر انتخاب‌شده بودند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com