حمایت دولت برای حراست از صنعت لبنیات کشور الزامی است

حمایت دولت برای حراست از صنعت لبنیات کشور الزامی است
شرکت صنایع لبنی با اشاره به رشد هزینه های تولید و کاهش مصرف اعلام کرد در این مقطع حساس و بحرانی حمایتهای دولت می تواند در حراست از سرمایه گذاری های صنعت دام و صنایع لبنی کشور موثر باشد.
به گزارش تسنیم، در پی اظهارات حسین نعمتی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران درحاشیه بازدید رسانه‌ها از فعالیت‌های دامی استان قزوین به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و اعلام همکاری معکوس شرکت صنایع لبی در خرید شیر خام،شرکت صنایع لبنی با صدور بیانیه ای در واکنش به این اظهارات اعلام کرد به اعتقاد ما منافع و مصالح کارگزاران صنعت لبنیات کشور و دامداران و تولیدکنندگان شیرخام به یکدیگر پیوسته و گره خورده است و تعامل مثبت این دو قشر از الزامات حفظ و صیانت از منابع ملی محسوب می گردد.
این بیانیه افزوده است: "صنایع لبنی با اعتقاد مسلم به این موضوع همواره از تمامی منابع و امکانات خود جهت حمایت از دامداران بهره جسته است و علی رغم سودآوری اندک در حوزه لبنیات بیشترین سطح جذب شیرخام دامداران را بخود اختصاص داده است در همین راستا سطح جذب شیرخام توسط این شرکت در سال 1393 به حداکثر خود در طول 60 سال فعالیتش رسیده است. این در حالی است که موجودی انبار بعضی محصولات از حد اپتیمم فراتر رفته  اما صنایع شیر برای جذب شیر خام دامدان از هیچ کوششی مضایقه نکرده است.
این شرکت در طول سال 1393 بر اساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نسبت به افزایش قیمت خرید شیرخام بمیزان 1/7 درصد اقدام نموده است.
تلاش ما در تولید محصولات متنوع و کیفی در راستای تامین سلامت جامعه و گسترش بازارهای صادراتی در سالهای اخیر است .
واقعیت آن است که مشکلات صنعت گاو شیری کشور و صنایع لبنی ناشی از رشد هزینه های تولید و کاهش مصرف ناشی از تعدیل قدرت خرید جامعه است.از سوی دیگر کاهش قیمت جهانی محصولات لبنی بویژه شیر خشک نیز محدودیتهای فراوانی را در حوزه صادرات ایجاد نموده است که آینده این صنعت را با مخاطرات جدی مواجه خواهد نمود.
اعتقاد واثق داریم در این مقطع حساس و بحرانی حمایتهای دولت می تواند در حراست از سرمایه گذاری های صنعت دام و صنایع لبنی کشور موثر باشد و گام موثری در افزایش سرانه مصرف شیر برداشته شود."
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com