همایش ملی تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبریان در گیلان گشایش یافت

 همایش ملی تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبریان در گیلان گشایش یافت
همایش ملی تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبزیان روز چهارشنبه در تالار حکمت دانشگاه گیلان گشایش یافت. این همایش با هدف کمک به تغییر نگرش در تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به تولید و مصرف غذاهای سالم تر و سرمایه گذاری ملی در زمینه ایمنی غذا در حال برگزاری است.
در برگزاری این همایش بنیاد نخبگان گیلان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، قطب علمی کشاورزی ارگانیک کشور، انجمن علوم دامی ایران و انجمن آبزی پروری ایران مشارکت کرده اند.
از مجموع 132 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، 77 مقاله پذیرفته شده که به صورت پوستر ارایه می شود.
در بخش فن بازار این همایش نیز، 32 شرکت از شش پارک علم و فناوری و مرکز رشد از استان های مختلف کشور تولیدات ارگانیک خود را به نمایش گذاشتند.
کارگاه آشنایی با الزامات و معیارهای تولید، بازار رسانی محصولات کشاورزی ارگانیک از برنامه های این همایش دو روزه است.
در مراسم افتتاح این همایش پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است: افزایش تصاعدی جمعیت جهان در یکصد سال گذشته لزوم اتخاذ روش هایی به منظور افزایش تولید مواد غذایی را به ضرورتی غیر قابل انکار بدل نمود، در همین راستا و به موازات استفاده از راه حل های صنعتی، راهکارهای استفاده از سموم دفع آفات و اصلاح ژنتیک گونه های گیاهی نیز مورد توجه قرار گرفت.
در بخش دیگری از این پیام افزوده شده: هرچند استفاده از این روش ها در کوتاه مدت باعث حل برخی مشکلات فراروی تامین تغذیه جوامع بشری گردید، اما به تدریج زیان های استفاده نادرست از این شیوه ها و تاثیرات مخربی که بر سلامت بشر می گذارند، آشکار شد.
در ادامه پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح شده: در پی این مساله و ایجاد موج گسترده ابتلا به بیماری های گوارشی، سرطان و ناهنجاریی از این قبیل در چند دهه پیش، فرآوری محصولات ارگانیک را به عنوان یک راهبرد موثر در ارتقاء سلامت جامعه مطرح کرد، چنان که امروزه بسیاری از کشورهای صنعتی، شاهد استقبال گسترده مردم از این نوع محصولات هستند.
وی در پیام خود آورده است: با توجه به شعار سال سازمان جهانی بهداشت 'بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره' برگزاری همایش تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبزیان به همت مسوولان دانشگاه گیلان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بحث و تبادل نظر اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه، دریچه ای نو به وجوه گوناگون این موضوع مهم و تاثیرگذار بر سلامت جامعه بگشاید.
در این همایش تولیدکنندگان محصولات ارگانیک و محققان و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی شرکت دارند.
محصولات ارگانیک شامل محصولاتی است که در تولید آن از موادغذایی افزودنی غیرمجاز شامل شیمیایی و آنتی بیوتیک استفاده نمی شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com