حجم شیر خام خریداری شده به صورت تضمینی بسیار پایین است

حجم شیر خام خریداری شده به صورت تضمینی بسیار پایین است
 نزدیک به یک سال است که خرید تضمینی شیر خام از دامداران ادامه دارد. یکی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط توضیحاتی را ارائه داد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در مورد چگونگی خرید تضمینی شیر گفت: حجم شیر خامی که توسط سازمان تعاونی روستایی از دامداران خریداری شده، بسیار کمتر از آن چیزی است که بتواند بازار را به تعادل برساند.
عبدالمهدی بخشنده، با اشاره به اینکه خرید تضمینی شیرخام دستور شخص وزیر بوده و کماکان ادامه دارد، افزود: به نظر بنده میزان شیری که باید از دامداران خریداری شود، لازم است که بیشتر از اینها باشد و در این راستا سازمان تعاونی روستایی دستور دارد تا شیر هر دامداری که به آنها مراجعه کرد، سریعا خریداری کند.
به گفته بخشنده، این خرید تضمینی بستگی به میزان عرضه دامداران دارد و چون حجم عرضه شده شیر توسط این فعالان کم بوده، بنابراین هنوز سیاست خرید تضمینی نتوانسته در ایجاد تعادل در بازار موفق باشد.
وی عنوان کرد: تمام شیرهای خرید شده به شیر خشک تبدیل می شود و هرگز در بازار داخل توزیع نخواهد شد بلکه تنها مخصوص صادرات است. کما اینکه سال گذشته 11 هزار تن شیر خشک از این طریق صادر شده و این آمار در 7 ماهه ابتدای سال به بیش از 3 هزار تن می رسد.
معاون وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: متاسفانه هنوز کارخانه ها زیر بار اجرای مصوبه 1440 تومانی شیرخام نرفته اند، در این راستا وزیر کشاورزی نیز پیگیر موضوع است تا بلکه بتوان از راه های قانونی، کارخانه ها را متقاعد به اجرای مصوبه کرد.
بخشنده در ارتباط با میزان صادرات در 7 ماهه ابتدای سال گفت: آمار صادرات محصولات کشاورزی به طور کلی افزایش داشته و از میزان واردات به مقدار 12 تا 13 درصد کاهش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com