حدود نیمی از واحدهای تولیدی تخم مرغ استان کرمانشاه غیر فعال هستند

حدود نیمی از واحدهای تولیدی تخم مرغ استان کرمانشاه غیر فعال هستند
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد که از 21 واحد مرغداری ویژه تولید تخم مرغ در استان، هم اینک تنها 11 واحد فعالیت دارند و 10 واحد غیرفعال هستند.
روابط عمومی جهاد کشاورزی روز پنجشنبه به نقل از ˈعلی اشرف منصوریˈ در نشست ویژه طرح افزایش تولید تخم مرغ در استان افزود: مرغداری یکی از صنایعی است که تولید آن تقریباً در سبد غذایی عموم مردم با سطح درآمدهای مختلف قرار داشته و به دلیل این که محصول نهایی این صنعت متقاضی زیادی دارد، هرگونه تغییر و تحول در میزان تولید، کیفیت تولید و قیمت آن حساسیت هایی خاص به دنبال خواهد داشت.
وی اظهار کرد: نداشتن برنامه ریزی صحیح باعث می شود که چندین ماه شاهد افت شدید عرضه و خرید با قیمت بالا و چند ماه پس از آن به دلیل زیادی تولید و اشباع بازار ضرر و زیان بسیاری به تولید کنندگان این صنعت وارد شود.
وی گفت: صنعت پرورش طیور در کشور ما از بخش های پرورش مرغ لاین، پرورش مرغ اجداد، پرورش مرغ مادر، تولید جوجه یک روزه، پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی تشکیل شده است.
وی افزود: از بین فعالیت های یاد شده، اطلاع داشتن از مرغداری های تخم گذار؛ برنامه ریزی و هدایت سرمایه ها و همچنین چگونگی نحوه فعالیت های مرغداری های پرورش مرغ تخمگذار حائز اهمیت است، زیرا که محصول اصلی و تولید نهایی این دسته از مرغداری ها، تخم مرغ خوراکی است که به عنوان ماده پروتئینی مهم و مغذی در تأمین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه سهم بسزایی دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: تدوین برنامه توسعه واحدهای پرورش مرغ تخم گذار به تفکیک شهرستان برای تحقق پیش بینی تولید 18 هزار و 500 تن، شناسایی واحدهای راکد و معرفی شده به بانک های عامل برای راه اندازی و بهره برداری از واحدها، توزیع بیش از یک هزار و 200 تن کنسانتره مخلوط برای استمرار تولید با قیمت یارانه ای به واحدهای پرورش مرغ تخم گذار در سال گذشته از جمله برنامه های انجام شده است.
ˈبهرام خانیˈ، معرفی واحدهای راکد شرکت تعاونی 36 و شرکت کلهر طیور به منظور استفاده از تسهیلات بانکی، تأمین 400 میلیون ریال اعتبار برای تامین کنجاله سویا به ازای هر کیلوگرم دو هزار ریال از یارانه موجود برای واحدهای فعال پرورش مرغ تخم گذار، تامین مواد اولیه مورد نیاز خوراک طیور (کنجاله سویا و ذرت) برای واحد های فعال پرورش مرغ تخمگذار، پیگیری مستمر برای تأمین اعتبار میزان تخم مرغ تولید شده در سبد کالای رایگان مرحله اول را از فعالیت های این سازمان در خصوص واحدهای تولید کننده تخم مرغ اعلام کرد.
خانی اظهار کرد: تحقیقات و پژوهش کانتینر پرورش مرغ تخم گذار به ظرفیت 400 قطعه در ایستگاه مهرگان که در حال تدوین گزارش نهایی است از جمله اقدامات انجام شده می باشد.
استان کرمانشاه سالانه حدود چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در بخش های مختلف دام، طیور، آبزیان، زراعت و باغبانی تولید می کند که براساس سند چشم انداز سال 1400 خورشیدی، می تواند به 12 میلیون تن که معادل تامین غذا برای 10 درصد از جمعیت کشور باشد، ارتقا یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com