گوشت بوقلمون کیلویی 11 تا 12 هزار تومان

گوشت بوقلمون کیلویی 11 تا 12 هزار تومان
متوسط مصرف گوشت بوقلمون در اروپا 11 برابر ایران و قیمت هر کیلوگرم گوشت بوقلمون در بازار مصرف حدود 12 هزار تومان است.با افزایش نرخ گوشت قرمز، نگاه ها به سوی سایر منابع پروتئینی جلب شده است. در این زمینه یکی از منابع خوب چه از لحاظ صرفه تولیدی و چه از لحاظ ارزش غذایی برای مصرف کننده، گوشت بوقلمون است. به طوری که هم اینک هزینه پرورش هر کیلوگرم بوقلمون زنده برای پرورش‌دهنده تقریبا 6000 تومان و در بازار مصرف هر کیلوگرم گوشت بوقلمون 11 تا 12 هزار تومان می باشد.
هم چنین اگر چه مصرف زیاد هر ماده غذایی مضرات خاص خودش را دارد، اما در خصوص گوشت بوقلمون حداقل می توان گفت مصرف سرانه آن در کشور با میانگین های جهانی فاصله بسیار دارد. به گزارش ایسنا به نقل از آذر موید مدیر عامل تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون، هم اینک سرانه مصرف این ماده پروتئینی در کشور، علیرغم سابقه 12 سال تولید آن، حدود 350 گرم در سال است.
این در حالی است که این رقم در اروپا حدود 4 و در آمریکا حدود 7 کیلوگرم می باشد. بوقلمون تنها پرنده ای است که دارای دو نوع گوشت سفید و قرمز است. به طوری که گوشت قرمز آن قابل مقایسه با گوشت گوسفند بوده و گوشت سفید آن نیز گوشتی رژیمی با 28 درصد پروتئین است. از نگاه تولید نیز، با توجه به این که لاشه این پرنده، با کم کردن استخوان، حدود 75 درصد گوشت خالص دارد، تولید این نوع گوشت کاملاً اقتصادی است. در سال های گذشته مصرف گوشت بوقلمون را تنها در طبقات بالای درآمدی جامعه شاهد بودیم، اما هم اکنون به دلیل مزایای آن، مصرف این محصول پروتئینی تقریباً در تمام اقشار وجود دارد.
 
کلمات کلیدی گوشت بوقلمون
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com