قیمت ۱۴۴۰ تومان برای هر کیلو شیر خام عملیاتی می‌شود

قیمت ۱۴۴۰ تومان برای هر کیلو شیر خام عملیاتی می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در نشستی با مدیران وزارت جهاد کشاورزی مشکل دامداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه ریزی هایی انجام شد، حسن رکنی در حاشیه سومین همایش اصلاح نژاد ژنتیک دام که صبح امروز با حضور فعالان صنعت دامداری و مسئولان در سالن همایش های پژوهشگاه نفت برگزار شد، درباره چالش های موجود در اجرای طرح خرید حمایتی شیرخام از دامداران افزود: سال گذشته بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شد هر کیلوگرم شیر خام با چربی بیش از3درصد و بار میکربی پایین به قیمت1440 تومان از سوی کارخانه های لبنی خریداری شود که هیچ وقت اجرا نشد.
وی گفت: کارخانه های لبنی از خرید شیرخام با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار سر باز زدند و بالاترین قیمتی که برای خرید پرداخت کردند 1250 تومان بود که این عدد کمتر از قیمت تمام شده شیر خام برای دامدار است.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بنابراین برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مرکزی تعاون روستایی را مامور کرد تا پس از انعقاد قرارداد با کارخانه های شیر خشک ، خرید حمایتی شیر خام را از دامداران آغاز کند.
رکنی گفت: از آنجا که تعداد کمی از کارخانه های شیر خشک برای دریافت شیر قرارداد بستند، وزارت جهاد کشاورزی نیز برای حمایت ازدامداران تصمیم گرفت خرید حمایتی شیر خام را با قیمت هر کیلوگرم 1440 تومان ادامه دهد.
وی افزود: هفته گذشته دامداران نسبت به روند خرید و قیمت شیر خام و عملکرد برخی کارخانه های لبنی اعتراض داشتند که در نشستی با مدیران وزارت جهاد کشاورزی این مشکل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه ریزی هایی انجام شد تا قیمت 1440 تومان برای هر کیلو شیر خام عملیاتی شود.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت : در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای دامداران خواهیم داشت.
رکنی افزود: سال گذشته 683 هزار تن شیر و انواع مواد لبنی صادر کردیم که در مقایسه با سال 92 حدود 25 درصد افزایش صادرات داشتیم.
وی درباره مدیریت بازار گوشت مرغ گفت: گوشت مرغ در روزهای اخیر اندکی افزایش داشته که این مسئله اندکی از مشکلات مرغداران را رفع کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران طرح خرید گوشت مرغ همچنان ادامه دارد و روزانه 500 تا 600 تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران خریداری و ذخیره سازی می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com