قیمت تعادلی مرغ 7000 تومان برآورد شده است

قیمت تعادلی مرغ 7000 تومان برآورد شده است
با توجه به قیمت تمام‌شده مرغ، می‌توان انتظار داشت که عدد هفت‌هزار تومان برای هر کیلوگرم پیشنهاد منطقی است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره نوسانات اخیر قیمت مرغ گفت: مرغ گرم تابع عرضه و تقاضا است و هرساله در روزهای پایانی سال کشش مواد پروتئینی مخصوصاً مرغ افزایش پیدا می‌کند.
حسن رکنی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی در زمان‌هایی که تولید بیش از تقاضا است، اقدام به خرید و ذخیره‌سازی کرده است و در حال حاضر ذخیره 150 هزار تنی مرغ وجود دارد؛ بنابراین هیچ کمبودی در کشور نداریم.
وی قیمت تعادلی برای گوشت مرغ را هفت‌هزار تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت هر کیلوگرم شش‌هزار و 500 تا هفت‌هزار تومان، یعنی یک‌هزار و 500 تومان ضرر در راستای ایجاد تعادل بازار، اقدام به عرضه می‌کند.
رکنی ادامه داد: ذخیره 150 هزار تنی گوشت مرغ در استان‌های مختلف وجود دارد و در مراکز عرضه محصولات پروتئینی، میادین میوه و تره‌بار، میدان بهمن، فروشگاه‌های سراسر کشور و مراکز پرمصرف، مردم می‌توانند نیازهای خود را مرتفع کنند.
وی تصریح کرد: مرغ‌های ذخیره‌شده که توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود، علاوه بر آنکه از کیفی‌ترین مرغ‌ها انتخاب شده است و استاندارد بالایی دارد، از آنجا که از طرح زنجیره تولید گوشت مرغ خریداری شده است، از هر لحاظ می‌توان به کیفیت آن مطمئن بود.
صادرات 65 هزار تن گوشت مرغ
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان صادرات گوشت مرغ یادآور شد: سالانه 65 هزار تن گوشت مرغ صادر می‌شود که به ازای هر ماه، حدود پنج‌هزار تن برآورد می‌شود.
رکنی تأکید کرد: تا 20 روز گذشته بیش از هشت‌هزار تن مرغ به زیر قیمت بازار عرضه شده است.
وی اظهار داشت: باید زنجیره عرضه مرغ سرد در کشور تقویت شود تا هرساله در ایام پرمصرف بتوانیم نیازها را برآورده کنیم.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: در دو سه ماه گذشته، کشش بازار برای گوشت مرغ کم بود و حدود 30 تا 40 هزار تن از مازاد تولید خریداری شده است و امروز دغدغه‌ای برای خرید نداریم.
رکنی در ادامه افزود: اگر کمبودی در بخش تولید پیش‌بینی می‌شد، باید ظرف دو ماه گذشته نسبت به واردات اقدامات لازم انجام می‌شد، اما از آنجا که ذخایر کشور به اندازه کافی وجود دارد؛ بنابراین می‌توان خوش‌بین بود که قیمت مرغ در روزهای آینده به حالت تعادلی خواهد رسید و نوسانات بازار کنترل می‌شود.
وی میزان تولید گوشت مرغ را سالانه دو میلیون تن برآورد کرد و ادامه داد: در بخش گوشت قرمز نیز تولیدی معادل 850 تا 800 هزار تن گوسفند و گوساله در کشور تولید می‌شود و در این بخش کمبودی وجود ندارد.
رکنی خاطرنشان کرد: گوسفند و گوساله‌های موجود در واحدهای تولیدی در مرحله پرواربندی قرار دارد و برای ایام عید هیچ کمبودی در این بخش نداریم.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار تنها گفت : ۹۳/۱۲/۰۴

    سلام خدمت تمام همکاران و مسولین ما سه دوره مرغمون رو با ضرر فراوان بار کردیم ولی دوباره جوجه ریزی کردیم اشکال از پوست کلفتمون بود جوجه خریدیم 2000 تومن و امروز سویا و ذرت رو داریم با قیمت بالا میخریم تقریبا هر کدوم کیلیویی 200 تومن گرون شدن حالا با این وضع توقع دارن دوباره مرغ رو با قیمت زیر تموم شده شب عید بدیم به مردم به خدا اگه این سری ضرر کنم دیگه پشت دستم داغ میکنم و خداحافظی با مرغ.9 ماه مرغ ارزون بود به جز itp سر همه زیر برف بود حالا همه شدن صاحب این صنعت

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۲/۰۴

    جناب ركنى لطف كنيد قيمت خريد مرغ زنده را بفرماييد كه توليد كننده با چه قيمتى بايد مرغ را بفروشد چون از 7000 تومانى كه شما عادلانه گفته اول افت لاشه را حساب كرده سپس سودهاى دلالان واسطه ها كشتارگاه ها و مغازه داران را حساب كنيد تا به قيمت مرغ زنده توليدكننده كه در حال حاضر با جوجه 2000 تومان و نرخ تورم هزينه ها(أب برق گازائيل كارگر دارو واكسن حمل ونقل و نهاده ها)را محاسبه كنيد تا متوجه شويد با قيمت پيشنهادى شما همخوانى دارد وبا اين همه ريسك بالاى اين كار اخر دوره چيزى جز ضرر عايد توليدكننده ميشود

    پاسخ...
  •  

    ضیایی گفت : ۹۳/۱۲/۰۵

    بیچاره پشتیبانی امور دام داره به ازای هرکیلو مرغ 1500تومان ضرر میکنه قیمت مرغو خودتون بالا بردین تا مرغهایی را که مفت از مرغدار خریدین با قیمت دو برابر به فروش برسانید.تاکی رانت بازی.....

    پاسخ...
  •  

    مسعود گفت : ۹۳/۱۲/۰۵

    سلام اون موقع که مرغدار بیچاره ضرر میکرد کجا تشریف داشتی آقای رکنی

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com