قیمت مرغ را بین ۶۹۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان مدیریت می‌کنیم

قیمت مرغ را بین ۶۹۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان مدیریت می‌کنیم
وزیر جهاد کشاورزی گفت:گوشت مرغ باید در خرده فروشی ها از ۶ هزار و ۹۰۰ تا حداکثر ۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود در غیر این صورت با ذخایر گوشت مرغ که اکنون حدود چند ده هزار تن می رسد قیمت ها را مدیریت می کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید گوشت مرغ افزایش داشت گفت: پارسال در مرغ انباشت ایجاد شد به گونه ای که قیمت مرغ زیر قیمت تمام شده بود.
حجتی افزود: گوشت مرغ باید در مراکز عرضه عمده کیلویی 6 هزار و 700 تومان تا 6 هزار و 800 تومان و در خرده فروشی ها از 6 هزار و 900 تا حداکثر 7 هزار و 500 تومان عرضه شود در غیر این صورت با ذخایر گوشت مرغ که اکنون حدود چند ده هزار تن می رسد قیمت ها را مدیریت می کنیم.
وی گفت: میانگین سرانه مصرف مرغ در کشور ما 27 کیلو گرم است که از میانگین مصرف جهانی بیشتر است اما میانگین مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور ما در مقایسه با جهان کمتر است.
حجتی ادامه داد: سرانه مصرف ما در لبنیات حدود 100 لیتر است در حالی که میانگین مصرف جهانی 150 لیتر است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته تولید شیر در سال جاری نسبت به پارسال افزایش یافت اما بخش عمده ای از آن، صادر و بخشی از آن هم به شیر خشک تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال های 79 و80 وضعیت ناهنجاری در تنظیم بازار مرغ کشور داشتیم، افزود: باید هم از تولید کننده و هم از مصرف کننده حمایت کنیم.
حجتی با بیان اینکه در ذخیره کردن محصولات راهبردی تکلیف قانونی داریم، گفت: قبلاً در شرایط تحریم به ذخایر راهبردی بیشتری نیاز داشتیم اما اکنون با توجه به شرایط جدید، لازم است که سهم این ذخایر کاهش یابد.
وی ادامه داد: پیشنهاد این موضوع را به دولت ارائه کردیم که در دست بررسی است.
وزیر جهاد کشاورزی ضمن عذرخواهی از مردم برای نوسانات بازار افزود: تلاش می کنیم نقاط ضعف خود را در تنطیم بازار برطرف کنیم .
حجتی گفت: امسال تولید گندم برای نیاز کشور کافی بود و حتی اضافه بر آن تولید کردیم.
وی افزود: امیدواریم توانمندی تشکل های تولیدی کشاورزی افزایش یابد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خرید تضمینی 11 میلیون تن گندم انجام شده است؟ گفت: از این مقدار گذشته است و به حدود 11 میلیون و 400 تن خواهیم رسید.
حجتی با بیان اینکه تولید گندم ما حدود 14 میلیون تن و بیش از نیاز ماست افزود: تولید گندم در مقایسه با سال 92 بیش از دو و نیم برابر شده در نتیجه هزینه خرید تضمینی گندم از 4 هزار میلیارد تومان در سال 92 به حدود 14 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی اضافه کرد: در دو روز گذشته موفق شدیم حدود هزار میلیارد تومان شارژ کنیم و حدود 7 هزار میلیارد تومان را پرداخت کردیم و امیدواریم تا 2 روز آینده هم هزار میلیارد تومان دیگر برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت کنیم.
حجتی گفت: امیدواریم تا پایان شهریور بخش عمده ای از مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اینکه برداشت ذرت از شهریور به بعد آغاز می شود، افزود: جو و ذرت در بورس عرضه می شود در بخش بورس حدود 80 درصد نقدی وخارج از آن حدود 20 درصد با تأخیر پرداخت می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که شوخ طبع ترین عضو کابینه کیست؟ گفت: برخی اوقات آقای زنگنه تک مضراب هایی در کابینه می آید زیرا کمتر بر روی صندلی خود می نشیند و تحرک بیشتری دارد.
حجتی در پاسخ به این پرسش که سخت ترین جلسه هیئت دولت در یکسال گذشته کدام بود؟ گفت: 94 سال سختی بود زیرا محدودیت منابع، فوق العاده فشار آورد و سخت ترین جلسات ما مربوط به بودجه و ایجاد تعادل میان منابع و مصارف بود.
وی در پاسخ به این پرسش که موفق ترین وزیر کابینه کیست؟ گفت: همه اعضای کابینه تلاش می کنند تا کارشان را به خوبی انجام دهند.
 
نظرات شما
  •  

    ع-ع گفت : ۹۵/۰۶/۰۳

    آقای وزیر ، چگونه مدیریت میکنید ؟ با سرمایه و از بین رفتن اندوخته مرغدار؟ چگونه به خودتان اجازه میدهید اینچنین از سرمایه مرغدارجهت راضی کردن عده ایی دیگر برای خود ودولت خود محبوبیت درست کنید ، شما با این همه تجربه در وزارت آیا قیمت تمام شده فعلی مرغ را نمی دانید که چنین قیمتی اعلم میکنید که آن نیز معلوم نیست همیشه پایدار بماند.آقا جان یا اطلاع ندارید ویا بعضی مدیر بی کفایت به شما اطلاعات نادرست می دهند .شما باید میانگین قیمت سالانه را محاسبه کنید نه همین چند روز را که تازه قیمت مرغ واقعی شده است

    پاسخ...
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۶/۰۳

    شما هیچ مدیریتی ندارید و نمی تواند داشته باشید. شما کدام ...... بودید وقتی قیمت مرغ 4500 تومان شد؟ شما کدام ..... بودید وقتی قیمت مرغ 9000 هزارتومام شد؟ ضرر شما دولتی ها بیش از سود شماست. شما شر تان را کم کنید بسیاری از امور به مرور درست می شود. همین شما دولتی های ..... بودید که مجوزهای بی حساب دادید که هم سرمایه گذار و هم ملت را به خاک نشاندید تا جای که بسیاری از چرخه تولید حذف شدند . و بعد قیمت مرغ 9000 تومان شد. آلان هم همین ناتوانی شماست که باعث می شود سود را دلان ببرند نه تولیدکننده و نه

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۵/۰۶/۰۵

    همش حرف شمادیگه هیچ ذخیره ای ندارید.بلوف میزنه

    پاسخ...
  •  

    ی-ه گفت : ۹۵/۰۶/۰۷

    موقعی که باید بازار رو به نفع تولید کننده و مصرف کننده مدیریت کنید، که اصن خبری ازتون نیست و مشخص نیست که کجا و مشغول چه کاری هستید، موقعی هم که بازار به روال طبیعی برگشته و نیازی به دخالت شما نیست، سروکله شما و پشتیبانی پیدا میشه و با دخالت های غیرمنطقی و غیرعلمی کمر تولیدکننده رو میشکنید، تاریخ اقتصادی کشور در مورد سیستم مدیریتی شماها چه خواهد نوشت و کارشناسان در مورد رفتارهای شما چگونه قضاوت خواهند کرد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com