قیمت مرغ هنوز به قیمت واقعی نرسیده است

قیمت مرغ هنوز به قیمت واقعی نرسیده است
رئیس اتحادیه مرغداران خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ هنوز به قیمت واقعی خود نرسیده است.
رحیم آذری افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در بازار از 42 هزار ریال به 47 هزار ریال رسیده است و همچنان مرغداران در حال دادن ضرر هستند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلات گذشته مرغداران استان همچنان پابرجاست، ادامه داد: مشکل سوخت یکی دیگر از مشکلاتی است که هر ساله در فصل زمستان به مرغداران تحمیل می‌شود.
آذری اظهار کرد: مرغداری‌ها باید در فصل زمستان گرم نگه داشته شوند و در نتیجه میزان مصرفی گاز افزایش می‌یابد به همین علت هزینه‌های گاز برای مرغداران بسیار بالاست. همچنین هنوز قیمت نهاده‌ها بالا است و اگر مرغدار یک روز وجه واریزی بابت خرید ذرت و یا دیگر نهاده‌ها را دیر پرداخت کند مشمول پرداخت جریمه می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پرداخت پول از سوی کشتارگاه به مرغدار از دیگر مشکلات این افراد است بطوریکه اگر مرغ به صورت نقدی از مرغدار خریداری شود وجه حاصل از آن یک ماهه نقد می‌شود و اگر به صورت عرفی خریداری شود پول آن بعد از گذشت 75 روز به دست مرغدار می‌رسد. از سوی دیگر اگر مرغ به صورت دو یا سه روزه نیز خریداری شود وجه مورد نظر بعد از گذشت دو یا سه ماه از سوی کشتارگاه به مرغدار پرداخت می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغداران خراسان‌شمالی قیمت بالای جوجه یک روزه را از دیگر مشکلات اعضای این اتحادیه اعلام کرد.
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۹/۱۴

    درست است. با قمیت جوجه بالا، سوخت در فصل سرد، مشکلات پرداخت پول فروش مرغ، عدم نقدینگی، و وزن کمتر از 2500 گرم برای فروش مرغ زنده، حداقل قیمت 5500 تومان می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com