قیمت مرغ به تعادل رسیده است

قیمت مرغ به تعادل رسیده است
هرچند برخی رسانه‌ها از افزایش قیمت مرغ در کشور خبر می‌دهند، اما بیشتر نمایندگان بخش خصوصی معتقدند که اکنون قیمت‌ها متعادل شده و مرغدار تاحدودی نفس می‌کشد.
دبیر انجمن ملی طیور ایران با اعلام این خبر گفت: هرچند شاید برخی از نرخ جدید مرغ اظهار نگرانی کنند، اما این موضوع به نفع تولید است.
سعید اصغری‌فرد با اشاره به قدرت خرید مردم افزود: نباید فراموش کرد که توان مالی جامعه به‌طور نسبی کاهش یافته و ممکن است افزایش درصدی کوچک در اقلام خوراکی، منجر به حذف کالاهای اساسی به‌ویژه مواد پروتئینی از سفره‌ها شود، اما باید طرف دیگر قضیه یعنی تولیدکنندگان را نیز مدنظر داشت.
به گفته وی، آمار جوجه‌ریزی فروردین سال گذشته، ۱۰۱میلیون قطعه بود که این مقدار در سال جاری به ۹۰ میلیون قطعه کاهش یافت؛ ضمن اینکه صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار و تاحدودی هم گوشت مرغ، روندی صعودی گرفت و تقریباً بازار را به تعادل نزدیک کرد. بنابراین قیمت بازار داخل نیز تقریبا به قیمت واقعی رسید.
اصغری‌فرد خاطرنشان کرد: سال گذشته به‌دلیل انباشت بیش از نیاز مرغ در بازار، چهار زنجیره تولید بین ۷۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ضرر کردند؛ بنابراین لازم بود که پروسه تولید در یک چارچوب نظام‌مند تعریف شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در صورت ثبات روال تولید، اتفاق خاصی تا پایان سال نخواهد افتاد و قیمت‌ها نوسان زیادی را تجربه نمی‌کند، البته سعی نمایندگان بخش خصوصی بر این است که تولید ۹۰ میلیون قطعه‌ای را در هر سال حفظ کنند.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار کرمانی گفت : ۹۵/۰۴/۰۱

    با سلام
    البته اگه مدلل و دیگران بزارند چرا که الان قیمت ذرت سرسام اور شده ظاهرا قیمت نهاده ها با قیمت مرغ تنظیم میشه البته اگه مرغ گران بشه نهادها هم گران میشه ولی اگه مرغ ارزان بشه دیگه خبری از ارزانی نهادها نیست

    پاسخ...
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۴/۰۱

    چه عجب یکی در این کشور پیدا شد که حرف درست زد، معلوم هست هنوز انسانهای آگاه که سخن از روی دانش و واقعیت می زنند، اگرچه کم ولی هستند. خدا نسل اینها را که زیاد کند. من بعنوان یک تولید کننده یک سال هست که هیچ قسطی از اقساط بانک را پرداخت نکرده ام، حدود یک میلیارد سرمایه هم دو سال است که هیچ عایدی نداشت، خسارت تاخیر بانک را باید بدهم، اگر پولم را در بانکی میگذاشتم آلان حداقل 600 میلیون تومان جلو بودم، اینطوری میخواهید اقتصادی مقاومتی ایجادکنید؟ یا می خواهید مملکت را نابود کنید و به دشمنان بسپارید؟

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۵/۰۴/۰۲

    امیدوارم قیمت ثابت بمونه.یخدا به هر چی که میپرستید سال گزشته کمرمون شکست از فرط قرضو بدهی و وام بانکی

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن گفت : ۹۵/۰۴/۰۶

    اختمالا الان رفتن نو نرکیه دنبال مرغ برا واردات میگردن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com