قیمت مرغ بالا است،مصوبه ستاد تنظیم بازار ابلاغ ‌شود

قیمت مرغ بالا است،مصوبه ستاد تنظیم بازار ابلاغ ‌شود
اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران طی اطلاعیه ای مخالفت خود را با افزایش قیمت مرغ اعلام کرده و ابلاغ تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر عدم افزایش قیمت مرغ از کیلویی 5700 تومان را خواستار شدند.
طی دو هفته اخیر قیمت مرغ از کیلویی 4800 تومان به 6300 تومان افزایش یافت، این در حالی است که مرغ مازاد در کشور وجود دارد و بیش از 100 هزار تن هم در کشور ذخیره‌سازی شده است.
تولیدکنندگان بر این باورند این افزایش قیمت درست نیست، آنها هم به این قیمت بالا راضی نیستند چرا که نفع آنها و تدوام سودشان در راضی بودن مصرف کننده است که با قیمت منطقی حاصل می‌شود.
تفاهمنامه سه جانبه برای تعدیل قیمت مرغ
اخیرا وزارتخانه‌های صنعت، کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران تفاهمنامه‌ای برای تعدیل قیمت مرغ در بازار و تعیین قیمت کف و سقف داشتند و در کارگروه تنظیم بازار  نیز سقف قیمت مرغ در بازار 5700 تومان و کف قیمت 5200 تا 5300 تومان تعیین شد اما هیچوقت برای اجرا ابلاغ نشده است.
نمایندگان تولید معتقدند در صورتی که این قیمت برای اجرا ابلاغ شود قیمت مرغ در بازار متعادل خواهد شد و خواسته تولید کنندگان هم همین است.
اطلاعیه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران و تاکید به کاهش قیمت مرغ
اطلاعیه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر کرده و در آن به ابلاغ تصمیم کارگروه تنظیم بازار و کاهش قیمت مرغ در بازار تاکید شده است.
در این اطلاعیه آمده است: تولید‌کنندگان گوشت مرغ کشور خدا قوت خسته نباشید، با تلاش شبانه‌روزی شما طی ماهه گذشته سال جاری تولید گوشت مرغ چنان از ظرفیت بالایی برخوردار بوده که خوشبختانه علاوه بر جلوگیری از واردات بی‌رویه گوشت مرغ به کشور ذخیره‌سازی آن در حجم بالایی انجام گرفته و هیچ‌گونه نگرانی برای پایان سال جاری وجود نخواهد داشت.
در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه در طول 10 ماه گذشته هر کیلو مرغ زنده به قیمت 3400 تومان با تحمل ضرر و زیان به میزان کافی مرغ گرم به بازار عرضه و مصرف شده است.
افزایش قیمت مرغ مطلوب تولید کنندگان نیست
در ادامه تصریح شده است: افزایش ناگهانی قیمت مرغ در چند روز اخیر مطلوب تولید‌کنندگان و این اتحادیه نیست و تولید‌کنندگان به دنبال ثبات بازار تولید و مصرف هستند به همین منظور از اول سال 91 اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران پیشنهاد درخواست طرح تعیین قیمت سقف و کف یک کیلوگرم گوشت مرغ با عنایت به شرایط موجود به وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی ارائه و با پیگیری‌های مستمر خوشبختانه با موافقت روبرو و منجر به تفاهم‌نامه چند جانبه شده است.
 با اجرایی شدن این تفاهمنامه می‌توان در ثبات تولید مؤثر واقع و تولید‌کنندگان را به ادامه و بکارگیری حداکثر توان در تولید امیدوار نماید تا بتوان به آرزوی دیرینه این صنعت جهت برقراری صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف داخلی و بی‌نیازی از واردات بی‌رویه و دستیابی به بازارهای صادراتی گامهای مثبتی در این صنعت برداشت.
مصوبه ستاد تنظیم بازار ابلاغ نشد
حسین مقدم نیا رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با این افزایش قیمت مرغ موافق نیستیم زیرا چرخه تولید و فروش مقطعی نیست و در تمام طول سال محصول تولید و عرضه می‌شود، بنابراین قیمت باید طوری باشد که سود اقتصادی آن برای تولید کننده ادامه‌دار باشد.
وی گفت: در ستاد کنترل تنظیم بازار تصمیم‌گیری شده قیمت مرغ از کیلویی 5700 تومان بالاتر و از 5200 تومان پایین‌تر نباشد اما این مصوبه برای اجرا ابلاغ نمی‌شود.
مقدم‌نیا تاکید کرد: در صورتی که این مصوبه ابلاغ شود قیمت مرغ به حالت طبیعی بر می‌گردد.

 
نظرات شما
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۱/۱۱/۲۵

    احسنت به شما آقای رییس تا شما رو داریم په غمی داریم همین کارارو کردید که الان جوجه دلال هم به خودش جرات میده تو سر مرغدار بزنه معذرت می خوام آقای رییس 20 روز پیش که مرغو زیر قیمت تمام شده می خریدند این خبر گزاری محترم فارس وجود نداشت که شما در آن مورد هم مصاحبه کنید آقای رییس شما که قادر به سرو سامان دادن به اوضاع نیستید شما را به هر چی اعتقاد دارید قسم میدم سکوت کنید

    پاسخ...
  •  

    محمد، مرغدار از مازندران گفت : ۹۱/۱۱/۲۷

    سلام جناب مقدم نیا،آقای رییس، من سه دوره گذشته در 2فام گوشتی خودم جوجه ریختم جمعا در حدود 400 تن گوشت تولید کردم به عالم آدم سود رسوندم ولی دریق از ریالی سود برای من، دیگه نه شریط روحی من و نه شرایط مالی من اجازه نداد ادامه بم و الان هم سالنهای من خالی هستن. امثال من هم کم نیستن.سوال من اینه که اون زمان هم شما رییس ما بودی ولی چرا اثری از شما نبود و غصه تولید کننده هارو نمیخوردی؟ولی الان که مرغ به علت ورشکستگی تولید کننده بالا رفته باب دل دولتی ها و مردم صحبت میکنید! به نظر من شما به صندلیتون بیشتر از تولید کننده بها میدید ولی خدایی هم بالاسر هست. از سایت itp تقاضا میکنم این تنها راه ارتباط ما را با مسئولین حفظ کند و این واقعیات را به حساب چیز دیگری نگذارد و نظرات ما را درج نماید. ممنونم.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com