قیمت مرغ از شهریور تاکنون روند کاهشی داشت/ برنامه ریزی برای ماه محرم

 قیمت مرغ از شهریور تاکنون روند کاهشی داشت/ برنامه ریزی برای ماه محرم
نوسان پیاپی قیمت مرغ گرم نه فقط تولیدکنندگان بلکه مصرف کنندگان را دچار سردرگمی می کند.
در آغاز شهریورماه قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده 49 هزارریال، محصول کشتارگاه 66 هزارریال، خرید از واحدهای صنفی 67 هزار و 500 ریال و خرده فروشی 73 هزار و 500 ریال بود.
شهریورماه در حالی پایان یافت که نرخ هرکیلوگرم مرغ زنده 48 هزارریال، محصول کشتارگاه 64 هزار و 500 ریال، خرید از واحدهای صنفی و عمده فروشی 66 هزار ریال و خرده فروشی ها 73 هزار ریال شد.
دیروز (دوشنبه، پنجم مهرماه) قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها به 46 هزار ریال رسید. بهای این محصول در کشتارگاه 61 هزار ریال و در واحدهای صنفی 62 هزار و 500 ریال بود. واحدهای خرده فروشی نیز هر کیلوگرم مرغ را 68 هزار و 500 ریال به فروش می رساندند.
همچنین این محصول در برخی از فروشگاه های خرده فروشی سطح شهر با قیمت 75 هزار تا 80 هزار ریال عرضه شد.
بر پایه نظر کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان 70 هزار تا 75 هزار ریال است.
کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به روزهای ماه محرم و افزایش تقاضا، قیمت مرغ دوباره روند رو به رشد به خود می گیرد.
البته بتازگی معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به حجم بالای جوجه ریزی در این دوره و عرضه مرغ منجمد با قیمت 51 هزار ریال در بازار برای ماه محرم کمبودی نخواهیم داشت و گوشت مرغ گرم و منجمد مورد نیاز سراسر کشور تامین است.
سالیانه بیش از دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در20 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه تولید می شود که هر ساله بخشی از این مرغ به منظور تنظیم بازار توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره سازی می شود تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۷/۰۶

    اینها عموما فقط حرف میزنند، حرفهاشون قابل اعتماد نیست. نه اینکه می گویند مرغ قیمتش کاهش میبابد، میتونه درست باشه، نه وقتی که میگویند قیمت مرغ افزایش میبابد، درست است. اینها بیخودی وقت و سرمایه ها مردم را تلف میکنند. اگر قیمت مرغ افزایش یافت، بخاطر ورشکستگی درصد قابل توجهی از تولیدکنندگان بود. اینها ذخیره قابل توجهی هم ندارند، چون از قبل عید سال قبل اینها تقربیا مرغی نخریدند. مثلا می خواهند از لحاظ روانی جلوی افزایش قیمت رو بگیرند، ولی حناشون برای هیچ کس رنگی نداره.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com