قیمت جوجه از مرغ پیشی گرفت/ هر مرغ ریزی ارگانیک نیست

قیمت جوجه از مرغ پیشی گرفت/ هر مرغ ریزی ارگانیک نیست
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و مبلغی که بابت جوجه یک روزه پرداخت می‌شود، قیمت جوجه گران‌تر از مرغ است.
عظیم حجت رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در خصوص وزن استاندارد مرغ گفت: آنچه که در تجارت جهانی رد و بدل می‌شود و عمده مصرف کشورهاست وزن بین یک کیلو و 400 گرم تا یک کیلو و 800 گرم است که در اکثر کشورها مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: البته مرغ با وزن بالاتر نیز هست و این بسته به سلیقه مشتری، ذائقه مردم و نوع غذاهایی که طبخ می‌شود متغییر است.
حجت افزود: بسته به نوع سفارش و تقاضای بازار وزن تولیدی متغییر است ولی برای صادرات همان وزن یک کیلو و 400 گرم استاندارد است.
***جوجه یا مرغ
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در خصوص جوجه یا همان نیمچه گوشتی اظهار داشت: نیمچه گوشتی معمولا زیر یک کیلو و 500 گرم است که به 700 گرم نیز می‌رسد و معمولا برای استفاده یک نفر می‌باشد.
حجت در پاسخ به این سوال که دیده می‌شود در بعضی از مرغ فروشی‌ها قیمت جوجه از مرغ گران‌تر است، گفت: به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و مبلغی که بابت جوجه یک روزه پرداخت می‌شود، قیمت مرغ قابل عرضه کاهش یا افزایش می‌یابد.
وی در این خصوص ادامه داد: مرغ زنده وقتی با وزن یک کیلو و 500 گرم به بازار عرضه می‌شود ممکن است فقط 1500 تومان پول جوجه آن باشد و اگر وزن مرغ به دو کیلو برسد، قیمت جوجه ثابت است و فقط وزن مرغ افزایش یافته در نتیجه می‌تواند قیمت نهایی مرغ گرم پایین بیاید زیرا هزینه اولیه ثابت است.
حجت تصریح کرد: در واقع هزینه تولید جوجه یا نیمچه گوشتی برای مرغدار بالاتر است.
*** مرغ سبز
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در خصوص مرغ ارگانیک یا سبز نیز اظهار داشت: ارگانیک بودن یا نبودن یک محصول باید طی  یکسری پروسه‌های خاص به تایید سازمان دامپزشکی منطقه‌‌ای که مرغ در آنجا تولید، کشتار و بسته بندی شده قرار گیرد.
وی ادامه داد: به طور قطع نمی‌توان گفت هر مرغ ریزی ارگانیک بوده و متاسفانه این موضوع در جامعه ما جا نیفتاده است.
حجت اظهار داشت: تولید محصول ارگانیک در ایران راحت نیست و تولید مرغ سبز که فاقد آنتی بیوتیک است به راحتی صورت نمی‌گیرد .
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در پایان بیان داشت: امیدواریم به سمتی برویم که تولید محصول سالم و ارگانیک در کشور رونق بگیرد و غذای سالم به دست مردم برسد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com