قیمت گوشت مرغ در سرازیری

قیمت گوشت مرغ در سرازیری
رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی  5800 تومان است.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی را 5800 تومان عنوان کرد و گفت:‌ به طور کلی مردم تمایل کمی نسبت به خرید مرغ در ماه مبارک رمضان امسال داشتند و بازار راکد است.
مهدی یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه 5200 تومان است، اظهار کرد: معمولا قیمت مرغ در اوایل هفته نسبت به اواسط هفته کمی بالاتر و در اواسط هفته حدود 100 تا 200 تومان کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه بازار راکد تا چند روز باقی مانده به عید فطر ادامه خواهد داشت، گفت:‌ تقریبا در روزهای پایانی ماه رمضان قیمت‌ها حدود 300 تومان افزایش خواهد داشت و تازه به روال قبل از ماه مبارک رمضان برمی‌گردد.
ضرورت صادرات مرغ برای جلوگیری از زیان مرغداران
یوسف‌خانی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال برخلاف سال‌های قبل با کاهش تقاضا روبرو بودیم، تاکید کرد: برای جبران زیان مرغداران باید صادرات مرغ جزو برنامه‌های اصلی قرار گیرد، چون صادارت مرغ نداریم. در حال حاضر 110 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که حدود 30 میلیون آن مازاد بر نیاز است که بهتر است صادر شود تا از زیان مرغداران جلوگیری شود.
رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در عین حال بیان کرد: البته راهکار غیر منطقی نیز در این زمینه وجود دارد و آن این است که به مرغداران بگوییم کمتر تولید کنند و پنج دوره جوجه ریزی در سال را به سه دوره کاهش دهند که این تصمیم نتایج منفی از جمله بیکاری، کمبود اشتغال یا دیگر موارد را در پی خواهد داشت، چون باید از سرمایه های موجود و امکانات استفاده بهینه شود و برای بازار فروش نیز تدبیری اندیشید.
وی با بیان اینکه بخشی از کاهش تقاضا برای خرید مرغ شایعات مطرح شدن درباره بیماری آنفلوآنزاست، گفت: این شایعه حل و فصل شد و در حال حاضر تمام مجوزهای مرغ های مازندران آزاد شده و مرغ‌ها بارگیری می‌شوند ولی به طور کلی مردم تمایل کمی نسبت به خرید مرغ در ایام ماه مبارک رمضان امسال داشتند و بازار راکد است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار‏ ‏بدبخت‏ ‏ گفت : ۹۴/۰۴/۱۴

    تکبیر‏ ‏الله‏ ‏اکبر‏ ‏الله‏ ‏اکبر‏ ‏الله‏ ‏اکبر‏ ‏مرغدار‏ ‏بدبخت‏ ‏

    پاسخ...
  •  

    مرغدار‏ ‏تا‏ ‏آخر‏ ‏زمستون گفت : ۹۴/۰۴/۱۴

    تا‏ ‏آخر‏ ‏زمستون‏ ‏یعنی‏ ‏تا‏ ‏اسفند‏ ‏همین‏ ‏قیمت‏ ‏هست‏ ‏وتک‏ ‏تک‏ ‏مرغداران‏ ‏ورشکسته‏ ‏میشند‏ ‏وخونه‏ ‏وملک‏ ‏وماشین‏ ‏این‏ ‏چند‏ ‏سالی‏ ‏از‏ ‏مردم‏ ‏ودولت‏ ‏قرض‏ ‏گرفتند‏ ‏حالا‏ ‏باید‏ ‏به‏ ‏دولت‏ ‏ومردم‏ ‏قرض‏ ‏بدند‏ ‏با‏ ‏احترام‏ ‏کامل‏ ‏تمام‏ ‏سرمایه‏ ‏خود‏ ‏راقرض‏ ‏بدهند‏ ‏وسلام‏ ‏

    پاسخ...
  •  

    علی عرب گفت : ۹۴/۰۴/۱۴

    بهترین کاری که مرغدران جهت مقابله با این بازار آشفته می توانند انجام دهند تولید با 50درصد ظرفیت هر واحد مرغداری میباشد فقط یک همت و همدلی میخواد و بس .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com