قیمت گوشت مرغ در ایام نوروز افزایش نخواهد یافت

قیمت گوشت مرغ در ایام نوروز افزایش نخواهد یافت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت : با وجود افزایش قیمت دان مورد نیاز پرورش طیور قیمت گوشت مرغ در ایام عید امسال افزایش نخواهد یافت.
به گزارش خبرنگار ما حسین مقدم نیا گفت : میزان مرغ مورد نیاز برای مصرف کنندگان در ایام نوروز پیش بینی شده است و با توجه به گردش مرغ شهرستان ها و سرریز آن به شهرهای دیگر با کمبود مرغ مواجه نخواهیم بود.
وی افزود: با وجود طرح ساماندهی ، بازار مرغ کنترل خواهد شد و از افزایش قیمت آن جلوگیری می شود.
مقدم نیا گفت : قیمت دان در طرح ساماندهی بازار مرغ برای سویا 340 و برای ذرت 235 تومان در هر کیلو در نظر گرفته شده بود اما اکنون با افزایش قیمت جهانی سویا به 500 و ذرت به 315 تومان در هر کیلوگرم رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت مواد اولیه پرورش مرغ ممکن است به افزایش قیمت مرغ منجر شود افزود: اتحادیه سراسری مرغداران تلاش خواهد کرد با عرضه مرغ های ذخیره شده ، بازار آن را کنترل کند.
مقدم نیا در مورد قیمت مرغ اضافه کرد: بر اساس طرح ساماندهی خرید و فروش گوشت مرغ اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از تولیدکنندگان یک هزار و 150 تومان است و با قیمت کیلویی یک هزار و 850 تومان نیز به مصرف کنندگان عرضه می شود.
وی افزود: ممکن است قیمت گوشت مرغ به دست افرادی سودجو که خارج از طرح ساماندهی نسبت به عرضه آن اقدام می کنند، افزایش یابد، ولی در مجموع مصرف کنندگان باید مرغ را کیلویی هزار و 850 تومان خریداری کنند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به حجم بالای مصرف گوشت مرغ در استان تهران گفت : گوشت مرغ مصرفی استان تهران از 7 استان دیگر نیز تامین می شود.

 
کلمات کلیدی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com