قیمت گوشت گوسفندی افزایشی نداشته

قیمت گوشت گوسفندی افزایشی نداشته
ملکی گفت:قیمت گوشت گوسفندی طی یک سال گذشته افزایشی نداشته است. با نزدیک شدن به عید قربان 60 هزار رأس گوسفند نیاز است.
علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در مورد گرانی گوشت قرمز در برخی رسانه‌ها، گفت: قیمت گوشت گوسفندی حدود یک سال است با افزایشی همراه نبوده و قیمت هر کیلو شقه بدون دنبه در سطح شهر بین 26 هزار و 500 تا 27 هزار تومان است.
ملکی در پاسخ به این پرسش که آیا طی هفته آینده جلسه‌ای درباره افزایش قیمت گوشت گوسفندی در ستاد تنظیم بازار برگزار می‌شود یا خیر، گفت: هنوز چیزی در این باره اعلام نشده است.
وی در رابطه با  آزاد شدن صادرات دام سبک و تأثیر آن بر قیمت داخلی افزود: این اتفاق هنوز بر روی قیمت گوشت گوسفند تأثیری نداشته ولی اگر صادرات بی‌رویه و بدون کارشناسی باشد قطعاً موجب افزایش قیمت می‌شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان کرد: مصرف گوشت گوسفندی با نزدیک شدن به فصل پاییز و خنک شدن هوا، افزایش می‌یابد، به همین دلیل با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و همچنین عید قربان باید دقت شود تا صادرات دام سبک بی‌ضابطه صورت نگیرد زیرا افزایش بی‌رویه صادرات موجب کمبود آن در داخل کشور می‌شود.
وی اظهار کرد: در ایام عید قربان حدود 60 هزار رأس گوسفند فقط برای تهران موردنیاز است، بنابراین باید صادرات به‌اندازه مازاد نیاز داخلی باشد تا موجب افزایش قیمت نشود.
ملکی خاطرنشان کرد: صادرات دام سبک باید به‌اندازه مازاد داخلی باشد زیرا با نزدیک شدن به فصل پاییز و عید قربان نیاز داخلی افزایش می‌یابد و اگر میزان صادرات کنترل نشود قطعاً در آینده نزدیک افزایش قیمت خواهیم داشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com