فرصت صادرات به روسیه نیازمند توجه جدی

فرصت صادرات به روسیه نیازمند توجه جدی
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم صدور مجوز صادرات مرغ و گوشت به روسیه گفت که در زمینه صادرات به این کشور قدم‌های ثابتی که بتواند جوابگو باشد به صورت محکم برداشته نشده است.
سید راضی نوری عنوان کرد: تشدید تحریم‌های روسیه بزرگ‌ترین و بهترین فرصتی است که می‌توانیم برای صادرات داشته باشیم، خصوصا این که بین ایران و روسیه اختلاف فصل وجود دارد. این مساله می‌تواند فرصت مهمی برای ما باشد. اما این که چرا تا به حال قدم محکمی برداشته نشده باید آسیب‌شناسی شود.
او ادامه داد: مسائلی مثل بسته‌بندی و تولید کالا مواردی جزئی‌ هستند. اگر کلیت امر مصوب شود و برای این کار برنامه داشته باشیم و توافقات کلی انجام شود، چنین مسائلی قابل حل هستند یعنی می‌توان برایشان برنامه داشت و مشکل را حل کرد.
این عضو کمیسیون کشاورزی بر اهمیت پی‌گیری رسانه‌ها و تذکرات نمایندگان در مجلس نیز تاکید کرد و افزود:‌ همین گوشزد کردن‌ها به مسئولین از سوی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.
نماینده مردم شوش در ادامه تصریح کرد: ما نباید بازار روسیه را از دست بدهیم و باید برای آن برنامه داشته باشیم. بازار روسیه، بازار مستعدی است و تفاوت قیمت محصولات در ایران و روسیه می‌تواند امتیاز بزرگی برای ما باشد.
نوری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به احتیاجی که به صادرات و واردات ارز داریم و سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای تشویق تولید ملی، لازم است که به این بازار مستعد توجه جدی داشته باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com