فاصله حقوق و مزایای پزشکان و دامپزشکان بسیار زیاد است

 فاصله حقوق و مزایای پزشکان و دامپزشکان بسیار زیاد است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان فاصله و تفاوت حقوق و مزایای پزشکان و دامپزشکان را معنادار دانست و گفت: باوجود اینکه روند تحصیل و فعالیت دامپزشکان همطراز با پزشکان است اما فاصله حقوق و مزایای آنان بسیار زیاد است.
کریم ذوالفقاری روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در سنندج، افزود: دامپزشکان در 53 نوع طبابت حیوانات تخصص می گیرند و ضمن اشرافیت بر حوزه بیماری های دام و طیور، فعالیت سخت و خطرناکی در این حوزه دارند اما حقوق و مزایای آنها متناسب با فعالیت و تاثیرگذاری آنها در حوزه بهداشت و امنیت غذایی نیست.
او از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست در حوزه پرداختی نیروهای دامپزشکی باتوجه به سختی کار آنها و نقش موثرشان در چرخه غذایی بازنگری کند.
او در بخش دیگری از سخنان خود رسالت دامپزشکی را در تامین امنیت غذایی و چرخه آن بسیار با اهمیت دانست و گفت: در استان کردستان در سایه زحمات اداره کل دامپزشکی امنیت غذایی وجود دارد و تمام پروسه تامین غذا زیر نظارت این اداره کل است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از ذبح شرعی دام و طیور به عنوان یکی از تاکیدات دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: تمام تاکیدات دینی در کشتارگاه های دام و طیور کردستان به درستی رعایت می شود.
ذوالفقاری به کشتارگاه صنعتی دام سنندج به عنوان یکی از مجهترین کشتارگاه های کشور نام برد و ادامه داد: باوجود مدرن بودن این کشتارگاه اما اکنون از کل ظرفیت آن استفاده نمی شود.
او با بیان اینکه این کشتارگاه آبان ماه سال 89 به صورت رسمی آغاز به کار کرد، گفت: ظرفیت این کشتارگاه هزار راس دام سبک و 100 راس دام سنگین در روز است اما اکنون 150 راس دام سبک و 40 راس دام سنگین در این کشتارگاه کشتار می شود.
او این کشتارگاه را تمام مکانیزه دانست و گفت: اکنون تنها کشتار دو شهرستان استان کردستان از محل این کشتارگاه پوشش داده می شود در حالیکه کشتارگاه صنعتی دام سنندج ظرفیت پوشش تمام استان را دارد.
او خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای پوشش دادن گوشت و فرآورده های گوشتی مورد نیاز شهرستان های استان کردستان از طریق کشتارگاه صنعتی دام سنندج شد و افزود: در صورت اتخاذ تدابیر لازم، کشتارگاه صنعتی دام سنندج نیز با ظرفیت کامل فعالیت خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com