دولت در حمایت از دامداران راهکاری غیر از افزایش نرخ شیر ارائه کند

 دولت در حمایت از دامداران راهکاری غیر از افزایش نرخ شیر ارائه کند
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران، درباره افزایش 6 درصدی قیمت شیر و فراورده های لبنی گفت: حمایت از بخش کشاورزی و دامداران در تمام دنیا رایج است اما برای حمایت از این بخش، دولت باید راهکاری جز افزایش قیمت پیدا کند.
رضا باکری اضافه کرد: حمایت از بخش کشاورزی امر رایجی در دنیاست و انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی، حمایت از دامداران و گاودران را تائید می کند.
وی با بیان اینکه حمایت کردن از طریق افزایش قیمتها مورد بحث است، گفت: مقرر شده حداکثر تا چهارشنبه این هفته نظر کارخانه های فرآورده های لبنی را اخذ و به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منعکس کنیم.
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران با یادآوری اینکه، متوسط سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی در کشور تقریبا نصب استانداردهای جهانی است و افزود: افزایش قیمت فرآورده های لبنی منجر به کاهش سرانه مصرف این فرآورده ها می شود.
باکری، آمار سرانه تولید شیر خام در کشور بر مبنای جمعیت را بین 85 تا 90 کیلوگرم و سرانه مصرف فرآورده های لبنی کشور را بین 60 تا 65 کیلوگرم اعلام کرد و و گفت: این در حالی است که سرانه مصرف جهانی فروآورده های لبنی بین 150 تا 160 کیلوگرم است.
به گزارش ایرنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چندی پیش ابلاغ کرد که همه کارخانه های لبنی موظفند از اول دیماه امسال نسبت به افزایش قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف شیر، ماست و پنیر به میزان حداکثر 6 درصد نسبت به قیمت مصوب سال گذشته اقدام کنند.
براساس این ابلاغیه، طبق مصوبه ششم مردادماه امسال ستاد هدفمند سازی یارانه ها و مذاکرات نوزدهم آبان ماه امسال در ارتباط با قیمت فرآورده های لبنی، قرار است همه کارخانه های لبنی از اول دیماه نسبت به افزایش یک هزار ریالی ( یکصد تومانی ) قیمت خرید فعلی هر کیلو گرم شیر خام از دامداران اقدام کنند.
پارسال هشت میلیون و 800 هزار تن شیر خام در کشور تولید شد که پیش بینی می شود امسال تولید شیر در کشور به 9 میلیون و 100 هزار تن برسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com