دولت امسال فقط به شیر مدارس یارانه می‌دهد

دولت امسال فقط به شیر مدارس یارانه می‌دهد
سخنگوی دولت گفت: دولت برای تأمین سلامت افراد در جامعه در بودجه سال ۹۴ دو ردیف بودجه ای، ۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ میلیارد تومان (در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان) به عنوان یارانه شیر در نظر گرفته است که تنها به شیر مدارس اختصاص می یابد.
به گزارش  تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود، افزود:در یک سال اخیر میان دامداران و واحدهای صنعتی خریدار شیر درباره این افزایش قیمت اختلاف نظر وجود داشت .
سخنگوی دولت گفت: آنچه برای دولت اهمیت دارد این است که هیچ بخشی بدون دلیل در محاسبه کارشناسی اقدام به افزایش قیمت نکند زیرا در این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
وی افزود: دولت موظف است به‌ویژه از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان، از حقوق مصرف کنندگان دفاع کند.
نوبخت اضافه کرد: در این چارچوب با دامداران صحبت شد و آنان اعلام کردند برای اینکه ادامه فعالیت دامداری برایشان به صرفه باشد باید قیمت هر یک کیلو شیر خام به 1440 تومان افزایش یابد.
وی گفت: دولت نمی تواند در هر مسئله مستقیم دخالت کند زیرا در این صورت باید به ضرر یک طرف حکم کند و یک طرف متضرر شود و این مطلوب ما نیست .
سخنگوی دولت افزود: دولت در این زمینه دو راه دارد یکی اینکه طبق قانون عرضه و تقاضا مراقبت کند تا افزایش غیرمنطقی قیمت نداشته باشیم و راه دوم این است که خود دولت مابه‌التفاوت مربوط به افزایش قیمت را پرداخت کند که این رقم درباره افزایش قیمت شیر بیش از هزار میلیارد تومان است.
نوبخت گفت: دولت برای اینکه از مصرف شیر در جامعه به منظور تأمین سلامت افراد جامعه دفاع کند در بودجه سال 94 طی دو ردیف بودجه ای، ارقام 400 میلیارد تومان و 150 میلیارد تومان (در مجموع 550 میلیارد تومان) به عنوان یارانه شیر در نظر گرفته است که البته این یارانه صرفا برای ارائه شیر رایگان در مدارس هزینه می شود.
سخنگوی دولت افزود: بنابراین حمایت دولت در زمینه شیر صرفا برای مصرف شیر در مدارس صورت گرفته است و هم اکنون نیز ادامه دارد.
نوبخت گفت: سال گذشته 10 میلیون دانش آموز در مدارس شیر رایگان دریافت کردند و امسال نیز این سیاست دولت ادامه خواهد یافت.
وی در پاسخ به سؤالی درباره افزایش قیمت گوشت هم اظهار داشت: در این زمینه هیچ بحثی در دولت مطرح نشده است و باز هم مراقبت خواهد شد که هیچ بخشی بدون محاسبه کارشناسی و بدون علت و بدون هماهنگی با دولت اقدام به افزایش قیمت نکند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com