۹۰ درصد مطالبات دامداران تهرانی پرداخت شد

۹۰ درصد مطالبات دامداران تهرانی پرداخت شد
مدیر سازمان تعاون روستایی تهران با بیان اینکه ۹۰ درصد مطالبات دامداران این استان پرداخت شد، گفت: قرار است ۴ پایانه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در تهران ایجاد شود.
سعید زربخش درباره آخرین وضعیت خرید توافقی شیر در استان تهران با بیان اینکه تا پایان مهرماه ۱۹۵۰۰ تن شیر خام از دامداران استان تهران خریداری شده است، اظهارداشت: تاکنون ۹۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده و تنها ۱۰ درصد آن باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه ۲ کارخانه لبنی در این زمینه با سازمان تعاون روستایی استان تهران طرف قرارداد هستند، افزود: تمام خامه استحصالی از شیر خام خریداری شده به فروش رفته است.  
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران با بیان اینکه کل شیر خشک استحصالی از این شیر خریداری شده نیز تقریباً به فروش رفته است، ادامه داد: تنها مقداری از این محصول باقی مانده است که با فروش آخرین محموله آن طی همین هفته یا هفته آینده، ۱۰ درصد مطالبات باقی مانده دامداران نیز به آنان پرداخت خواهد شد.
به گفته زربخش، در حال حاضر سازمان تعاون روستایی استان تهران به دنبال متقاضیانی است که مایل به فروش شیر خام خود هستند اما دامداران دیگر تمایلی به انجام این کار ندارند.
وی همچنین با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی تهران در ۱۶ شهرستان این استان با ۶ اداره مشغول فعالیت است، اظهارداشت: ما ۱۱۰ شرکت فعال در سطح استان تهران در حوزه کشاورزی و فعالیت زنان داریم.
وی با بیان اینکه ۲۰ تشکل نیز در استان تهران فعال هستند، گفت: کارکرد سازمان تعاون روستایی استان تهران، در زمینه های سیاستگذاری، حاکمیتی، حمایتی، هدایتی و نظارت است که از جمله آنها می توان به بحث سازماندهی، ارتقاء سطح توانمندی های تخصصی، آموزش اصول تعاون، روش اداری شرکت ها و تعاونی ها، تعلیم و تربیت نیروهای انسانی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران با تاکید بر اینکه ایجاد کشاورزی پایدار جز با همکاری تشکل ها و بخش خصوصی با دولت محقق نمی شود، افزود: تشکل ها و اتحادیه ها، مهمترین حلقه های اتصال بخش کشاورزی به کشاورزان هستند.
زربخش درباره پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان تعاون روستایی استان تهران نیز با اشاره به اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور یک وظیفه را در این زمینه به ما محول کرده است، اضافه کرد: با توجه به بحران کم آبی، تشکیل تشکل های آب‌بران در دستور کار ما قرار گرفته، در این راستا شرکت هایی در حال شکل گیری هستند که وظایف آنها تحقیق و توزیع بهینه آب به منظور حل مشکل کمبود آب در کشور است.
وی با بیان اینکه ما خود نیز ۱۱ پروژه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم، افزود: یکی از این موارد اصلاح تغذیه گیاهی است که این کار هم در گلخانه و هم در زمین های کشاورزی با استفاده از سموم بیولوژیک و غیر شیمیایی انجام می شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران ادامه داد: ایران جزو کشورهایی است که توانسته به گوگرد مایع که یک مکمل گیاهی است، دست پیدا کند. ما این ماده را بر روی ذرت علوفه ای آزمایش کردیم که نتیجه آن افزایش ۴۰ درصدی تولید محصول بود و این ماده توانست گیاه را تقویت کند.
ایجاد ۴ پایانه عرضه محصولات کشاورزی در تهران
وی همچنین از ایجاد ۴ پایانه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان تهران خبر داد و گفت: قرار است این ۴ پایانه در شمال، جنوب، شرق و غرب استان تهران ایجاد شود. ضمن اینکه ما قصد داریم با ایجاد این پایانه ها، زنجیره تولید تا توزیع محصولات کشاورزی را به وجود آوریم.
زربخش با بیان اینکه شرکت های ما در این زنجیره نقش واسطه را بر عهده می گیرند، اظهارداشت: طبیعتاً باید واسطه ها نیز سهمی در این میان داشته باشند اما سهم آنها باید کاملا مشخص و تعیین شده باشد.
به گفته مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران، محصولاتی که در این پایانه ها به مصرف کنندگان عرضه می شود، بسته بندی شده، سالم، استاندارد و بسیار با کیفیت هستند. چرا که این محصولات از تولید تا مصرف، مدیریت می شوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com