درخواست پیشگیری از نشر شایعات در فضای مجازی برای هشدارهای دامپزشکی

درخواست پیشگیری از نشر شایعات در فضای مجازی برای هشدارهای دامپزشکی
اطلاع‌رسانی شفاف و دادن آموزش‌های لازم به مشاغل در معرض خطر کمک می‌کند تا مردم بتوانند از خود در مقابل بیماری‌های مختلف اعم از بیماری‌های مشترک انسان و دام محافظت کنند.
یک جامعه‌شناس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی امروز در گفتگو با ایانا درباره وضعیت جامعه در برخورد با بیماری‌های مختلف گفت: از آنجا که آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از بیماری‌های مشترک بوده و می‌تواند مردم را درگیر کند، لازم است که اعتمادسازی به سازمان‌هایی چون دامپزشکی انجام شود.
شیرین احمدنیا افزود: مسئولان بخش کشاورزی و حوزه طیور کشور باید با اطلاع‌رسانی‌های شفاف ذهن مردم را نسبت به این بیماری آگاه کرده و روش‌هایی که می‌توان مصونیت در آنها ایجاد کند را بدون آنکه منجر به نگرانی‌های کاذب شود، به آنها گوشزد کند.
وی با اعلام اینکه اقشار خاصی در خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان قرار دارند، خاطرنشان کرد: برای بها دادن به حق و حقوق انسانی مردم، لازم است اطلاع‌رسانی جامعی انجام شود، به‌گونه‌ای که اگر لازم باشد، آموزش‌های جدید به حرفه‌های خاص داده شود.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هدف مسئولان کشوری، تأمین سلامت مردم است، بنابراین باید با اطلاع‌رسانی جامع از طریق رسانه‌های مختلف و رسمی از شایعات احتمالی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی همه‌گیر شده، بکاهیم.
احمدنیا تصریح کرد: مردم وقتی اطلاعات لازم را داشته باشند، می‌توانند از خود محافظت کنند و انعکاس درست اخبار می‌تواند در این راه بسیار مؤثر باشد.
وی یادآور شد: گاهی مواقع فضاهای مجازی برای نشر اخباری که درست نیست، تلاش می‌کنندکه در این راستا مسئولان سازمان دامپزشکی کشور و سایر دست‌اندرکاران باید شفاف‌سازی کنند.
احمدنیا تأکید کرد: از آنجا که زنان خانه‌دار بیشتر از مردان جامعه شهری با مواد غذایی و پروتئینی همچون مرغ ارتباط دارند، باید در این زمینه آموزش‌های لازم را برای محافظت از خود فرا گیرند؛ هرچند که آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در دنیا ممکن است یک در هزار این جامعه را درگیر کند، زیرا بیشترین اقشاری که از این بیماری ممکن است آسیب ببینند، در رتبه نخست ناظران بهداشتی و دامپزشکان فارم‌های پرورشی و سپس ذبح‌کنندگان طیور هستند.
 
کلمات کلیدی شایعه هشدار دامپزشکی
نظرات شما
  •  

    یاسر گفت : ۹۴/۰۴/۱۶

    سلام در ماه مبارک رمضان لطفا رعایت کنید اون چای رو بعد افطار میل کنید بهتره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com