در ماه رمضان؛ قیمت مرغ افزایش خواهد یافت

در ماه رمضان؛ قیمت مرغ افزایش خواهد یافت
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های مرکزی مرغداران گوشتی ایران گفت: عدم توزیع به موقع دان مرغ دلیل اصلی گرانی آن شده و همین موضوع باعث سود جویی دلالان در آستانه ماه رمضان است، ضمن اینکه تمام محصولاتی که الان در انبارها موجود هست مربوط به خرید قبل است.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های مرکزی مرغداران گوشتی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، در رابطه با وضعیت تامین مواد پروتینی افزود: وظیفه اصلی ما تامین مواد غذایی مردم به ویژه تامین مرغ است و به طور قطع مشکلی در این زمینه نداریم.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی محمد علی کمالی اظهار کرد: دان مرغی که مرغدار برای تهیه مرغ های ماه رمضان به جوجه هایش می دهد بی جهت دارای قیمت بالایی است؛ این در حالی است که تمام انبار های بخش خصوصی و دولتی مملو از خوراک است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد. هزینه بدون سود مرغ دار برای هر کیلو مرغ زنده  4 هزار و 150 تومان و با سود 4 هزار و 650 تومان است.
وی یاد آور شد: امیدواریم متناسب با این مساله بازار بتواند هزینه های تولید کننده ما را تامین کنند، تولید کننده ما سود زیادی نمی خواهد و با یک سود حداقل هم راضی هست(اگر سود بانکی را فرض کنیم 23% باشد تولید کننده ما به سود 5% هم راضی است) و  انتظار می رود این مقدار سود برای ادامه دادن فعالیت تولید کننده ها در این صنعت به آن ها پرداخت شود.
کمالی تاکید کرد: ما در حال حاضر برآورد قیمت مرغ را در ماه رمضان حدود 6 هزار و 500 تومان تا 6 هزار و800 تومان می دانیم. مرغداران ما به واسطه وضعیت خراب بازار قیمت مرغ رادر حال حاضر  2 هزار تومان زیر قیمت تولید می فروشند و معلوم نیست مرغ دار تا کی این شرایط را تحمل می کند.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی ایران در سوال خبرنگار خبرگزاری موج که رییس سازمان دامپزشکی چند روز پیش اعلام کرده بود 15 هزار تن طیور غیر قابل مصرف به دلیل عدم بهداشت کافی از دسترس خارج شده است و علت غیر قابل مصرف بودن آن ها چه بوده و چه برنامه ای برای عدم تکرار این اتفاق در دراز مدت دارند، اظهار بی اطلاعی کرد و در پاسخ گفت: بنده در جریان این موضوع نیستم.
 
کلمات کلیدی افزایش قیمت مرغ
نظرات شما
  •  

    ساداتی گفت : ۹۵/۰۲/۰۹

    جناب اقای کمالی این بازار درست بشو نیست برای این قیمت مرغ ماه رمضان تضمین میکنید.چرا که نوروز 93 زمانی که مرغ 8000 تومن شده بود اقای وزیر گفتن با گرانفروشی مبارزه خواهیم کرد قیمت منطقی مرغ 7000 تا 7500 تومان هست و در همین حد نگه میداریم.متاسفانه بعد از 20 روز همه چیز فراموش شد.شما رو به خدا دروغ بسه .امید بیخود به مرغدار ندهید .دیگه هیچی واسه از دست دادن نداریم.ما مرغدارا دیگه تولید نمیکنیم مگر اینکه مثل سایر اقلام دولت قیمت تضمینی اعلام کنه.البته نه اینکه پشتیبانی بخره ودوباره بزنه سر مرغدار.

    پاسخ...
  •  

    کامران نایبی گفت : ۹۵/۰۲/۰۹

    باز دارن واسه ماه رمضان مرغدارای بدبخت رو الکی قول میدن....بابا نریزید جوجه حالا یه جند روزی گرون شد دسته خودشونخ

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کرد گفت : ۹۵/۰۲/۱۰

    با همین شایعات مرغدارها
    بدبخت تشویق به جوجه ریزی میکنید .بعد در کمال خونسردی ماه رمضان میشه میگن تولید زیاده.مردانه تکلیف مارو معلوم کنید رفیق دزدید یا شریک قافله

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com