دلایل گرانی گوشت/ قیمت‌ به زودی متعادل می‌شود

دلایل گرانی گوشت/ قیمت‌ به زودی متعادل می‌شود
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی، بازگشت زائران از کربلا، و بارش‌های اخیر را مهمترین دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که طی روزهای آینده بازار به وضعیت تعادل و ثبات برسد.
علی‌اصغر ملکی، گفت:‌ افزایش قیمت گوشت قرمز از هفته گذشته شروع شد؛ ‌به طوری که هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان با افزایش قیمت روبرو شد.
به گفته وی، در حال حاضر هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان به دست مغازه‌دار می‌رسد که با احتساب ۱۲ درصد سود فروشندگان بین ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود و در اختیار مشتری قرار می گیرد.
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی درباره مهمترین دلایل افزایش گوشت قرمز عنوان کرد: حدود دو میلیون نفر زائر به کربلا سفر کردند و پس از بازگشت، ذبح‌های زیادی خارج از شبکه توزیع صورت گرفته است. از طرف دیگر بارش‌هایی که هفته‌های گذشته داشتیم مشکلاتی را در وضعیت حمل و نقل به وجود آورد که در بالا رفتن قیمت گوشت قرمز تا حدودی تاثیرگذار بوده است.
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی ادامه داد: از سوی دیگر با نزدیک شدن به پایان سال، دام‌هایی که برای مصرف در سال ۱۳۹۵ پیش‌بینی شده بود در حال تمام شدن هستند که همین کم شدن میزان دام‌ها در وضعیت قیمت‌ها تاثیرگذار است. ‌همچنین بالا رفتن نرخ دلار باعث شده که امکان قاچاق دام برای عده‌ای فراهم شود و در این شرایط انگیزه برای قاچاق بالا رفته است. این موارد جزو موارد اصلی بالا رفتن قیمت گوشت قرمز به حساب می آید.
ملکی ضمن پیش‌بینی قیمت گوشت قرمز در روزها و هفته‌های آینده گفت: نظر ما به عنوان اتحادیه، موافق افزایش قیمت گوشت قرمز نیست و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت‌ها به سمت متعادل شدن پیش رود و  واردات گوشت‌ قرمز از کشورهای آسیا می‌تواند به کاهش قیمت گوشت منجر شود و با این روند بازار به ثبات خواهد رسید.  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com